FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
När man har Sun Java VM installerad (både Windows 98SE och Windows XP) funkar inte sedan 15/4 Nedstats javascript. Ofta fryser det IE helt, men ibland blir det bara en lång fördröjning. Tar man bort javascriptet men behåller det inom "noscript-taggen" så går det fint igen. Det här gäller alla sidor med Nedstat-kod (många). Jag undrar: Funkar dessa sidor bra med Microsofts Java VM, eller är det ett generellt problem. Jag undrar eftersom Nedstat inte gjort någon åtgärd på fem dagar, trots påstötning.
(Passar inte frågan in här får väl någon moderator ta bort det här)
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Har också börjat få mail om detta problem, nån som vet varför detta uppstår nu?
Hej. Jag har problem med att komma in på tv.nu hemifrån och jag har hört att mycket folk har samma problem. Mitt problem uppstår när min webläsare försöker ansluta till en server som heter något i stil med m1.netstatbasic.net. Vet ni vad det kan bero på? Jag kan ju inte klara mig utan min självklara startsida tv.nu. Tacksam för svar R..... S...... WN
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet inte hur det är nu. För ett tag sen så stötte sig Microsoft med Sun angående Java VM. MS skulle då inte få använda det i sina OS, men jag tycker det borde vara ordnat nu.
Har MS och Sun var sin version/upplaga av Java VM? Blir det någon skillnad om man byter? Det "allvarliga" felet ligger ju i JVM och inte i Nedstats javascript. Kan nämna att jag kör med Sun's JVM under Linux och har inga problem med tv.nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Under de senaste dagarna har jag inte märkt av något annat javascript som uppfört sig likadant, då är det naturligt för mig att söka felet hos Nedstat i första hand (bara logisk felsökning).
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har för mig att det här problemet uppstår om inte Nedstats server svarar. Explorer vägrar då visa sidan helt, i väntan på att ladda ner javascriptet. Det var samma problem för mig en gång när Tradedoubler server strulade och annonserna visades med javascript.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Vad jag vet är som Foks sa. Java appleten försöker laddas ner. När Nedstats sida inte svarar så resulterar detta i att IE hänger sig. Eftersom IE är dumt och absolut inte förstår att den ska hoppa ner till NOSCRIPT taggen så händer detta.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|