FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag förstår om man vill optimera hemsidan för ett visst sökord säg xxxx så är det ur SEO synpunkt mycket bra att ha domännamnet www.xxxx.se till exempel. Om det nu är upptaget eller om man inte vill använda det av andra skäl skulle det vara lika bra att använda www.yyyxxxx.se? Frågan är om det är lika bra, ganska bra eller inte fungerar alls.
Eller finns det några andra knep? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ingen som kan hjälpa mig med detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men som du gav som ex. så fungerar det även med sökordet + något ord. Pm:a mig så kan jag ge dig några tips om så önskas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skadar aldrig att ha med ordet i domänen.
Måste heller inte vara www.se för den delen. Dock fungerar det med vilken domän som helst eller /keyword.htm Så länge du har inlänkar och innehåll för just "keyword". Men att ha en bra domän hjälper! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
www.yyyxxxx.se är inte lika bra men bättre än yyyyyyyyyyyy.se rent seo-mässigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle det vara bättre med www.yyy-xxxx.se kanske?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
Finns många faktorer i detta och du behöver inte alls använda nyckelord i domännamet för att ranka högt.
Det viktigaste för att ranka högt är bra innehåll och därefter inlänkar (backlinks). Satsa på att vara noggrann i valet av unika titlar och meta taggar och välj hellre ett kortare domännamn än ett lite längre ifall de flesta andra faktorerna vid namnvalet är likvärdiga. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|