FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Skaffat mig en dator hos flickvännen nyligen, men behöver uppgradera lite komponenter så jag besökte pricerunner och hittade mig något som jag finner mycket lustigt.
Det är vanligt att ett dataföretag registrerar sig en domän som dom säljer utrustning på, visst? Inget knas med det. Men att dryga 5 (eller mer) andra påstådda AB's har subdomäner hos dom där dom säljer sitt finner jag oroande. Helt klart att det är samma lirare.. eller? Är inte så high på pricerunner, så ni kanske ser sånt här dagligen. Titta på adresserna "info om återförsäljaren" Börja från Jakobsons databutik. länk Om länken inte fungerar så sök på grafikkort. Jag tog Geforce FX5900XT 128MB DDR AGP DVI TV-OUT. Tilägg: holjedata (. bai . se) gör likadant i samma lista. samma utseende på hemsidan m.m. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ny trend att Spamma Pricerunner?
Man kan ju spamma epost, forum, gästböcker, varför inte prisjämförelsesajter? ![]() Allt som går att spamma, spammas! Bravo. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kan det vara svaret på mysteriet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ohh.. förklarar ju en hel del faktiskt. Men lite skumt att alla har samma varor, dock varierande priser har jag för mig. hmm..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
precis, det verkar inte vara något mysko utan att de helt enkelt har massor av återförsäljare lite här och var. Kolla t.ex. här där flera av "kopiorna" (troligen alla) förekommer: http://www.emsbutiken.se/default.asp?pageid=2
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Håll med om att första intrycket var lite lustigt.
Att alla subdomäner fanns listade på samma sök-produkt hos PR? Gjorde ju ingen djupare släktforskning efter det. Tycker iaf att ett AB kan skaffa sig en egen domän åtminstonde. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|