FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjo.
Har tänkt att köra div php skript på min hemmaserver. Vill av olika anledningar dock inte köra mysql tjänst på server, så. Min fråga till er; Finns det något ställe där man kan hyra mysql utrymme? ja, en databas alltså. Tack på förhand, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Samtliga webbhotell erbjuder oftast mysql databas.
Loopia, Patrikweb, PRQ osv osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja men då måste jag ju skaffa webbhotellskonto också, inte intressant.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Samma sak frågades i en annan tråd nyligen, sök
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ptja, du kan ju få hyra en databas av mig om det är av intresse. Släng iväg ett PM så kan vi säkert göra upp nått.
(Hoppas inte detta går som "egenreklam") :-) EDIT: 500 posts ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ptja, hyr nog helst av något "riktigt webbhotell" eller liknande som tillhandahåller sådant då jag vill ha säkerhet, uptime och framförallt snabbhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vem har påstått att jag säljer det på en sockersöt burk som står i min garderob?
Jag syftar givetvis på burkar som jag har co-location hos hosting leverantörer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, men du har väl inga färdiga avtal, tariffer eller paket som jag kan ta del av?
Hur vet jag att min server alltid är tillgänglig hos dig? att den alltid fungerar? b.la |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Uptime 13:34:56 up 143 days, 19:09, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00 Tillgänglighet Mitt avtal hos leverantören är 99.95% tillgänglighet per år, vilket de uppfyller. Altså, jag tänker inte sitta här och "försvara" mig själv, utan jag tänkte bara hjälpa dig på traven. Hör av dig om du är intresserad av en databas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mitt tips är att du hyr en VPS och sätter upp en MySQL server där i.
Alt köper du ett webbhotellskonto men inte nyttjar ftp/mail/webb utan bara nyttjar sql. Notera dock att de flesta webbhotell kräver att du har fast ip för att få åtkomst till din databas utifrån. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|