FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej!
Håller på att starta en sida för jämföra priset på inrikesresor, www.inrikesresor.nu JAg har dålig kundsap om sökoptimering men förstår att detta är en bra väg till framgång! Så min fråga till er lite mer kunniga: Vad ska jag göra för att få upp min rank? Ska jag ha mer beskrivande text på hemsidan? Idag saknas detta i stort sätt. Är mina metataggar viktigare än innehållet? Ät det viktigt att det är resesidor som ska länka till mig?? Tacksam för alla hjälp! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan.
Jag vet inte så mycket om SEO heller, men av det jag snappat upp under åren här på forumet så är det nog mer viktigt med bra innehåll, relevanta inlänkar än att ha überbra taggar. Är nog en fördel om de ord du taggar även finns med i innehållet på sidan! /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett bra sätt att lära sig mer om SEO är att läsa sökmotoroptimeringsskolan på seo .se
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Nog för att SEOskolan där är ganska bra men den kan väl knappast betinga att postas om i varje tråd?
När det gäller metataggar är de på inget som helst vis viktigare. Min prioritetsordning brukar vara: Title H1 H2 Fetstilt Kursivt Sen är det precis som du påpekar viktigt med innehåll, skulle säga att din site skulle tjäna på lite mer text, särskilt om det är bra text som har en rejäl koppling till innehållet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Försök få med hela designen i en CSS-fil med hjälp av bland annat divs. Det vill säga att html-filen i det stora hela bara innehåller själva texterna på sidan. Då blir själva texten värdefullare än om du hade haft massa tables och style-taggar överallt i html-koden.
När det gäller inlänkar rekommenderar jag att du söker på det ordet du vill hamna högt på och sedan mailar varje hemsida som kommer upp, om de skulle vilja länka till din sida osv. Sedan är det viktigt att varje sida på din webbsida har unika descriptions och titles. Edit: Kollade nu på din sida och du har alldeles för lång title på vissa sidor! Helst ska titeln vara under 100 tecken och description under 250 tecken. Ju mindre och relevantare desto bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
när det gäller prioritet är även ankartexten på länkar viktigt.
Det finns gott om mycket bra information på http://www.seomoz.org/article/beginn...e-optimization |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|