FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
jag undrar lite om Kortbetalning på nätet till webbutik, vad kostar det hela och vilka företag finns det. Ni får ursäkta om detta har kommit upp innan men jag undrar endå... är tacksam för svar Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bara några i raden: Payer, Samport och Dibs. Jag vet inte riktigt vilket som är mest prisvärt, men jag jobar mycket med integrering av Pay&Read i osCommerce och de fungerar bra. Vad jag vet så är de hyfsat billiga också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Authorize.net, 2checkout, worldpay osv osv listan kan göras lång
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Priset varierar beroende på vad du ska sälja sat hur bra du är på att förhandla.
Du kan andvända tex pay and read, 2checkout eller liknande företag men där har du sällan möjlighet att förhandla så mycket om priset, å andra sidan är det lätt att jobba med.. bara att registrera dig och det är klart. Den lösningen som de flästa stora företag väljer är att gå till din bak och be om ett inlösenavtal för visa och mc. sedan gå till en teknikleverantör (tex samport, dibs) som tar hand om kommunikationen mällan banken och din sida. Här har du bättre möjlighet att förhandla om priset. Priset för ett eget inlösenavtal brukar ligga på några kr per transaktion (0,5-5kr) för vanliga bak kort och för utlänska kort samt kreditkort brukar det vara ytterligare en %-sats. Dibs pris står på dibs.se och samport kostar om jag inte mins fel någon kr per transaktion. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ta även en titt på Certitrade.net.
Där betalar du endast en engångsavgift på 900kr + moms. Inga månadsavgifter. Hanterar dem flesta kort även AMEX o Dinners. Tycker dem har rätt ok priser på köpen om man inte har stooora volymer för att få bättre priser hos tex Dibs o Samport etc. Har använt dem i snart ett år och har inte haft några problem alls. Har moduler till bla Osc + Zen card .. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|