Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Wordpress och upload

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-23, 00:41 #1
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Har sökt som en galning men hittar banne mig ingen lösning på ett litet wordpressproblem. Mitt sista hopp är att det sitter nån guru här som kan hjälpa mig.

Mitt problem är att jag vill leka lite med rättigheterna för olika användare i min wordpressblogg. Kort sagt kan man säga att jag vill sätta att roller så att en viss användare kan posta, editera sina poster och ladda upp bilder till sina poster. Jag fixade pluginen "rolemanager" som tog hand om det mesta som jag ville. Dvs, jag kan sätta och hantera roller i princip som jag vill.

Mitt problem är dock att när en vanlig användare, som jag gett rätt att ladda upp bilder, gör detta så kan han/hon ändå inte infoga dom i sin post. Användaren ser nämligen inte bilderna. Där jag som användare skall kunna infoga bilderna får jag bara meddelandet "there are no attachments to show."

Efter lite experimenterande kom jag fram till att om jag gav denne användare rätt att skriva i en kategori som egentligen bara administratören skall få skriva i, då plötsligt kan användaren se bilderna som ligger under upload? Det verkar alltså som om alla bilder som laddas upp, automatiskt får nån admin-rättighet som är kopplad till en av mina kategorier.
Det är väl inte hela världen detta, men det stör mig att jag måste ge användaren behörighet till en kategori jag inta vill han/hon skall kunna skriva i, bara för att denne skall kunna infoga bilder i sin text.

Är det nån som har en aning om vad jag gör fel?
Frazze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 14:39 #2
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Nja alltså det är väl så att du gör ingenting fel, snarare så att WP inte avses att användas riktigt som du önskar, men jag menar wp är ju open-source, så du kan ju modifiera alternativt skapa en ny grad/rang och därigenom få som du vill. om du inte har kunskaperna så finns RAC, rentacoder.com där kan du få tag i väldigt billiga personer och väldigt dyra. skulle gissa att om du letar noga så kan du få din lösning för 20-40$ kanske, kanske mindre också. Lycka till
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017