FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har sökt lite lätt efter ett ekonomisystem där man bara enkelt redovisar på
en sida vad man har för tillgångar/skulder osv.. Till ex, som admin ser man dessa två fält (ev fler): [ Textbox för att skriva in summa ] -- [ Anledning /till vad ] -- [ Submit ] Så skrivs det ut såhär: [ 03-03-03 ] -- [ +1000 ] -- [ Intäkter för bla bla ] -- [ Totalsumma +/- ] [ Datum ] och [ Totalsumma +/- ] kommer automatiskt. Alltså: Datum ----------- Summa ------- Beskrivning---------- Totalsumma [ 03-03-03 ] -- [ +1000 ] -- [ Intäkter för bla bla ] -- [ 0 ] [ 03-03-03 ] -- [ -1000 ] -- [ Utgifter för bla bla ] -- [ -1000 ] [ 03-03-03 ] -- [ -1000 ] -- [ Utgifter för bla bla ] -- [ 0 ] [ 03-03-03 ] -- [ +1000 ] -- [ Intäkter för bla bla ] -- [ +1000 ] [1][2][3][4][5] Och när X antal är inlagda så börjar en ny sida [1][2][3][4][5] = olika sidor... Ungefär som på bankens utdragslapp typ fasst på webbsidan... Alltså ett enkelt script för tillgångar och skulder på webbsidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://hem.mjoelkbar.net/ekonomi.php (och .phps). Resten får du fixa själv.
Edit: det är text nån off-by-one bugg som spökar. Finns säkert nån annan frivillig voluntär här på forumet som fixar det åt dig om inte annat ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja precis sådär ja
![]() Vad är det för bugg du pratar om ? Ganska svårt att få det att funka i phpBB miljö där det är en php fil och en tpl fil. Men jag ska nog försöka klura ut det iaf ![]() Men det är på G iaf, och sen försöka göra så bara admin ser tilläggningsrutan osv.. :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror jag behöver lite hjälp för att få det att funka.
Det var sån blandning på html/php i den där filen så jag vart helt yr... Rootfilen (php filen)... Kod:
<?php // standard hack prevent define('IN_PHPBB', true); $phpbb_root_path = './'; include($phpbb_root_path . 'extension.inc'); include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx); // standard session management $userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_ECONOMY); init_userprefs($userdata); // set page title $page_title = 'Volunteer Forums Economy'; // standard page header include($phpbb_root_path . 'includes/page_header.'.$phpEx); // assign template $template->set_filenames(array( * * * *'body' => 'economy.tpl') ); $template->pparse('body'); // standard page footer include($phpbb_root_path . 'includes/page_tail.'.$phpEx); ?> tpl filen, den som är till för utseende/html'en typ... (Så allt hamnar i rätt ruta) Kod:
<HTML> <BODY> {TPL_HDR1}Economy{TPL_HDR2}<table width="100%" cellpadding="2" cellspacing="1" border="0" class="forumline"> <th nowrap="nowrap" colspan="2"> * Economy </th> <tr> <td class="row1" align="center"> Innehållet (html delen) blir här i tpl filen typ infoga php koden med nått sånt här komando: {economy} </tr> </td> </table>{TPL_FTR} </BODY> </HTML> Sen kan man använda sig av detta i php filen för "ta bort" och "lägg till" så ingen annan kan göra det: Kod:
if( $userdata['user_level'] != ADMIN ) { } Ev en ändra knapp vore ju bra brevid radera :) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu har jag iaf skapat hur det kommer att se ut i enbart HTML (Klarar inte av php delen så =P)
Alltså, inget fungerar, bara för att se hur jag vill att det ska se ut.. Kolla här: Economy Detta är alltså som Admin kommer se det, sen för andra så kommer EDIT/RADERA och LÄGG TILL rutan att försvinna... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Uppdaterade det lite till efter att ja skrev förra posten.
Nu är det även finputsat osv (Dock fortfarande bara html) Och som vanligt så funkar det bäst i explorer och inte firefox att kolla med. Tables blir så konstiga i firefox så, mörka,grova osv. medans det är lite snyggare i IE. Så någon som vet hur man kan implentera och bygga ut det där scriptet så det passar in på den befintliga sidan nu ? Se html demot här: Economy Och som jag sa tidigare: Detta är alltså som Admin kommer se det, sen för andra så kommer EDIT/RADERA och LÄGG TILL rutan att försvinna... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kul att du vidareutvecklar själv. Ser ut att kunna bli riktigt bra.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
ett demo i html. Hoppas på att få hjälp med php delen osv på detta script av någon erfaren kodare sen bara ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|