FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag vill gärna lägga in en låt från ett av mina CD albums på min hemsida.
Hur gör man för att fixa tillstånd att göra detta? Finns det nån formell process som är allmänt känd bland webdesigner branschen. Eller ska man se varje upphovsrättskyddad musik fil som en individuell förhandlings procedur? PS. länkar till rekommenderade intro sidor angående detta ämne uppskattas. Vet inte riktigt vart jag ska börja. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hmm....ser ut att det bara gäller avtal med svenska musiker och artister. Så vad skulle den internationella eller amerikanska motsvarigheten vara?
En annan sak också. Ni som har erfarenhet av att gå igenom denna byråkrati hur mycket kostar en sån här deal för hemsidan i runda siffor? Är det en fast klumpsumma som bara behöver betalas vid köp eller är det en löpande utgift det här med att använda sig av skyddad musik på hemsida? ...... ....... Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Glöm att jag frågade med såna priser är det inte värt att lägga in upphovskyddat bakgrundsmusik på hemsidor. Inte undra på att musikindustrin håller på att kollapsa. <_<
http://www.stim.se/stim/prod/stimv4.nsf/Al...12571090041CBF1 Citat:
Citat:
Dem genierna i musikindustrin vet verkligen hur man effektivt bekämpar illegal musik på nätet :angry: När ska dem fatta hur man gör affärer i den globala ekonomin? :angry: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan bara skratta åt STIM - eller rättare sagt musikbranschen. Drev själv en webbradio för några år sedan som lades ned när STIM tog tag med klorna.
Förstår fortfarande inte varför man ska betala för att sända webbradio. Jag menar, man gör ju indirekt reklam när man spelar musiken. Nästan så att man borde få betalt för att spela skiten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bara ett alternativt synsätt som man kan se det på som kan vara bra att tänka över. Vi ska inte gå in på denna diskussion här tycker jag. /H. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tyckte det var rätt billigt med stims priser. Jag hade förväntat mig mycket högre avgifter.
Att det sedan är mycket irriterande när man trillar in på en hemsida som spelar musik kanske inte riktigt hör hit; men du irriterar förmodligen en mängd besökare genom att lägga upp musiken. Du får helt enkelt komponera något eget som du kan använda som du vill. Eller hitta något som är fritt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Visserligen skulle jag genom att lägga in 1 st. låt på min privata hemsida, leda till att jag drar nytta av musikskaparens hårda arbete. Och jag skulle inte ha några problem med att pröjsa dem. Men vad hände med relativitets principen? Jag är en privatperson som vill krydda hemsidan med lite musik som effekt, inte nån webbradiostation. Dem kan ju inte dra alla över en kam! <_< Citat:
![]() Fast även om musikindustrin får ett geni av samma kaliber som Einstein som VD klockan nu. Och ändrar på hela byråkratin. Så skulle jag ändå aldrig göra affärer med musikindustrin inte med såna här klausuler Citat:
No thanks! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|