Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

blir ni också utstkällda?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-19, 18:30 #1
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Måste bara få skriva av mig en fundering jag haft under ett längre tag. Jag har som ni vet en kattbutik och jag upplever att kattfolk är väldigt fraktkänsliga.

I dag har jag en enhetsfrakt på 99 kr oavsett varans storlek eller vikt.
Dvs beställer du en pall kattsand eller en kattlåda som är mycket skrymmande och egentligen kostar runt 400-500 kr att skicka så blir frakten billig,
men beställer du småmöss i brev blir den dyr.

Nu till min fråga, vad upplever ni, är frakten 99 kr fruktansvärd. Är den ockerpris?
Jag får nämligen kunder som ringer och skäller ut mig samt arga mail där de frågar hur tusan frakten kan vara så hög....

Är det så för er alla, eller är det bara djurfolk som är en priskänslig grupp??? Eller kanske det är jag som är knäpp? Är 99 kr otroligt hög frakt.? Det känns inte så, men jag kanske är hemmablind.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 18:37 #2
j3rk3rs avatar
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
j3rk3rs avatar

Reg.datum: Dec 2005
Har aldrig sysslat med webbutiker(än ) men jag tycker att det låter helt sjukt att folk skäller ut dig, precis som med allting annat lär dina produkter finnas på fler ställen, passar inte fraktpriset så är det ju bara att avstå.

För att kommentera priset så tycker jag inte att 99kr är speciellt mycket.
j3rk3r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 18:41 #3
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Hej!

Jag skulle nog inte ha en fast frakt utan tror du tjänar mer faktiskt på viktfrakt och beställer dom för mer än 1000 kr så är det fri frakt.
Innocast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 19:07 #4
caipirinha caipirinha är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
caipirinha caipirinha är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
du är inte ensam SweCat, vi skickar datorkomponenter och vissa kunder är otroligt gnälliga. Tex ram minnen/usb minnen m.m skäller kunder om hur vi inte kan skicka det i brev för 5:- i porto om dom betalar med kort
caipirinha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 19:48 #5
SweCats avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
SweCats avatar

Ja, att bli utskällda är inte roligt, och jag brukar faktiskt när jag inte riktigt orkar vara trevlig svara just det, det går bra att handla likvärdiga varor i din lokala butik....

Jo vi hade viktfrakt tidigare vilket gjorde att vi fick nästan inga ordrar eftersom kunderna dels inte visste vad det kostade vilket gjorde dem osäkra och sedan ville man heller inte betala postens avgifter i och med att många varor är rätt skrymmande och frakterna blev orimliga, så nej aldrig mer viktfrakt då kan vi lika gärna lägga ner.

En nyfiken fråga Caipirinha, vad är er frakt?

Tar gärna fler synpunkter från fler på min 99 kr frakt. Är det orimligt?
Oläst 2007-07-19, 20:02 #6
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by SweCat@Jul 19 2007, 19:48
Tar gärna fler synpunkter från fler på min 99 kr frakt. Är det orimligt?
Måste du sälja kattsand?
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 20:03 #7
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Är det något större paket så tycker jag inte det är så jättefarligt, men det har ju även med priset på produkten att göra. Köper jag en ny bärbar dator för fem tusen så är ju inte en fraktavgift på en hundring någon fara, det brukar man ju lätt spara in på att köpa den över nätet. Men om man ska till och köpa något för ett par hundra, så är det ju inte så kul om priset ökas med 50% p.g.a frakten.
JacobTallberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 20:25 #8
qb1 qb1 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
qb1 qb1 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
99 kr är inte mycket om man köper saker för en tusing och där över. Men att köpa t.ex. ett USB-minne hos Dustin för ett par hundra kronor och sen betala frakt på 50% av priset, gör att för mindre belopp kan man lika gärna gå ner på stan och handla på Clas Ohlson. Köper inte kattsaker så usbliknelsen får duga.
qb1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 21:13 #9
SweCats avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
SweCats avatar

Hm, kattsanden är inte det stora problemet, har mer problem med kattburar, lådor m.m. som är stora och lätta. Har dock sett över sortimentet och kvar är nästan enbart mindre saker. Men i mitt fall har jag även andra kostnader är frakter, som emballage osv vilket gör att sänka frakten är inte ett alternativ i mitt fall.
99 kr är min smärtgräns.

Visst förstår jag också att det beror på varans pris, men samtidigt hur mycket gnäll ska man som kund utsätta ett företag för? Är det rimligt att ringa kl 23.00 och skälla ut personen i andra änden för att man inte vill betala 99 kr i frakt och därför inte vill handla? Är det rimligt att man som företagare ska sitta och besvara ett antal mail varje vecka där kunden gnäller, jag kan inte handla hos er för att frakten är för dyr? Varför är ni så dyra. När man sedan jämför sig med liknande butiker så är man själv nästan billigast. Är folk sådana? Om jag ser till mig själv, hittar jag en webshop med för dyr frakt så letar ajg bara upp en annan och handlar. Inte f-n skriver jag långa mail eller ringer och skäller ut butikens ägare..... Är det bara mina kunder?
Jag vet att katt och hundfolk är knepiga men är det hela förklaringen...
Oläst 2007-07-19, 21:20 #10
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Kan det vara pga att man inte ser frakten förrän väldigt sent när man beställer? Testade att lägga en sak i kundvagnen för 165kr och ser då totalsumman 165kr och sen klickar på på till kassan där jag måste fylla i namn, adress mm. När kommer jag se totalsumma inklusive frakt? Dina kunder låter kanske lite väl arga men det kanske är så att de tänkt köpa något och ser inte frakten förrän väldigt sent och blir då arga.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017