FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Måste bara få skriva av mig en fundering jag haft under ett längre tag. Jag har som ni vet en kattbutik och jag upplever att kattfolk är väldigt fraktkänsliga.
I dag har jag en enhetsfrakt på 99 kr oavsett varans storlek eller vikt. Dvs beställer du en pall kattsand eller en kattlåda som är mycket skrymmande och egentligen kostar runt 400-500 kr att skicka så blir frakten billig, men beställer du småmöss i brev blir den dyr. Nu till min fråga, vad upplever ni, är frakten 99 kr fruktansvärd. Är den ockerpris? Jag får nämligen kunder som ringer och skäller ut mig samt arga mail där de frågar hur tusan frakten kan vara så hög.... ![]() Är det så för er alla, eller är det bara djurfolk som är en priskänslig grupp??? Eller kanske det är jag som är knäpp? Är 99 kr otroligt hög frakt.? Det känns inte så, men jag kanske är hemmablind. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Har aldrig sysslat med webbutiker(än
![]() För att kommentera priset så tycker jag inte att 99kr är speciellt mycket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Jag skulle nog inte ha en fast frakt utan tror du tjänar mer faktiskt på viktfrakt och beställer dom för mer än 1000 kr så är det fri frakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
du är inte ensam SweCat, vi skickar datorkomponenter och vissa kunder är otroligt gnälliga. Tex ram minnen/usb minnen m.m skäller kunder om hur vi inte kan skicka det i brev för 5:- i porto om dom betalar med kort
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, att bli utskällda är inte roligt, och jag brukar faktiskt när jag inte riktigt orkar vara trevlig svara just det, det går bra att handla likvärdiga varor i din lokala butik....
Jo vi hade viktfrakt tidigare vilket gjorde att vi fick nästan inga ordrar eftersom kunderna dels inte visste vad det kostade vilket gjorde dem osäkra och sedan ville man heller inte betala postens avgifter i och med att många varor är rätt skrymmande och frakterna blev orimliga, så nej aldrig mer viktfrakt då kan vi lika gärna lägga ner. En nyfiken fråga Caipirinha, vad är er frakt? Tar gärna fler synpunkter från fler på min 99 kr frakt. Är det orimligt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det något större paket så tycker jag inte det är så jättefarligt, men det har ju även med priset på produkten att göra. Köper jag en ny bärbar dator för fem tusen så är ju inte en fraktavgift på en hundring någon fara, det brukar man ju lätt spara in på att köpa den över nätet. Men om man ska till och köpa något för ett par hundra, så är det ju inte så kul om priset ökas med 50% p.g.a frakten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
99 kr är inte mycket om man köper saker för en tusing och där över. Men att köpa t.ex. ett USB-minne hos Dustin för ett par hundra kronor och sen betala frakt på 50% av priset, gör att för mindre belopp kan man lika gärna gå ner på stan och handla på Clas Ohlson. Köper inte kattsaker så usbliknelsen får duga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hm, kattsanden är inte det stora problemet, har mer problem med kattburar, lådor m.m. som är stora och lätta. Har dock sett över sortimentet och kvar är nästan enbart mindre saker. Men i mitt fall har jag även andra kostnader är frakter, som emballage osv vilket gör att sänka frakten är inte ett alternativ i mitt fall.
99 kr är min smärtgräns. Visst förstår jag också att det beror på varans pris, men samtidigt hur mycket gnäll ska man som kund utsätta ett företag för? Är det rimligt att ringa kl 23.00 och skälla ut personen i andra änden för att man inte vill betala 99 kr i frakt och därför inte vill handla? Är det rimligt att man som företagare ska sitta och besvara ett antal mail varje vecka där kunden gnäller, jag kan inte handla hos er för att frakten är för dyr? Varför är ni så dyra. När man sedan jämför sig med liknande butiker så är man själv nästan billigast. Är folk sådana? Om jag ser till mig själv, hittar jag en webshop med för dyr frakt så letar ajg bara upp en annan och handlar. Inte f-n skriver jag långa mail eller ringer och skäller ut butikens ägare..... Är det bara mina kunder? Jag vet att katt och hundfolk är knepiga men är det hela förklaringen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan det vara pga att man inte ser frakten förrän väldigt sent när man beställer? Testade att lägga en sak i kundvagnen för 165kr och ser då totalsumman 165kr och sen klickar på på till kassan där jag måste fylla i namn, adress mm. När kommer jag se totalsumma inklusive frakt? Dina kunder låter kanske lite väl arga men det kanske är så att de tänkt köpa något och ser inte frakten förrän väldigt sent och blir då arga.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|