FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag och en kompis är lite sugna på att starta en "bjud in så mycket som möjligt sida" som ett projekt för att se hur många som verkligen nappar på det och faktiskt blir medlemmar. Vi har dock ett par funderingar angående detta, får man starta en sån här sida utan att ha tillstånd för det? Får man ge ut ett pris till den som bjuder in mest medlemmar till sidan utan tillstånd, t.ex. en ny nokia telefon? Får man ta betalt för att öka sin chanser att vinna telefonen? t.ex. att skicka in ett sms till oss för 5kr där man ska skriva en godnattvits t.ex. Vad man skickar in är egentligen orelevant och är bara till för att öka sina chanser att vinna. Vi utser alltså ingen vinnare av bästa godnattvitsen osv utan det ger bara medlemmen några poäng extra för att öka sina chanser att vinna priset. Eller så ska man kunna köpa en ringsignal för att öka sina chanser osv... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...hl=lotteri&s=wn
Det är skillnad på lotteri och tävling! Bjuda in så många som möjligt räknas som tävling, där man får ett pris för bästa prestation. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mer spam... snälla, lägg ner alla sådana dåliga idéer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sluta upp med att vara så jävla spydig och irriterande.. :angry: EDIT: Fler moderatorer behövs i forumet.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag trodde att WN var ett verktyg för professionella webmasters, inte en plats där man får tips om hur man skickas spam. Skam är extremt irriterande och borde motverkas på alla sätt som står till buds.
Bara min åsikt, men ska WN förvandlas till bottenträsket av internetverksamhet så tackar jag gärna för mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker inte att det per automatik är spam för att man bjuder in sina vänner till en sajt man tycker om. Jag tillhandahåller samma funktion på min privata sajt. Däremot en tävling skulle ju uppmana medlemmar att skicka inbjudningar till höger och vänster, och då blir det ju med spam-likt.
Lägg ner idén med tävlingen. Bästa sättet att faktiskt långsiktigt få fler medlemmar är att ha en bra tjänst, som dina medlemmar vill berätta om. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|