FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Hur skyddar jag mig från Whois sökningar? Får flera gånger mail från besökare som jävlas, som bara skickar whois resultat om vart ja bor osv och det känns obehagligt. det står bland annat Bredband2, Lund etc o sedan statsdelen där man bor. Hur skyddar jag mig mot detta? Jag har Windows 2003 Server som serverdator. Mvh Hassan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan använda en proxy, t ex dold.se, om det är din privata IP-adress som du är rädd för att avslöja.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
I detta fallet vet redan personen mitt IP nummer. Jag vill skydda mig emot att inte visas i Whois resultatet, även ifall han anger mitt IP. Hur gör jag? Hassan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Uppgifterna brukar inte vara jättekorrekta heller. Exempelvis brukar Telia tilldela mig ipadresser tillhörande Täby fast jag bor i Vallentuna.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Använd ett webbhotell istället för att köra från garderoben.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Använd ett webbhotell istället för att köra från garderoben.
Tyvärr blir de för dyrt för det. Jag måste använda garderoben. Så de finns inget sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Prq´s Vpn tunnlar fungerar kanon, |
|||