FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej
Har ett nystartat bolag och ska fakturera på detta. Problemet är att bankkontot tar tid och det kan dröja ända upp till 6 veckor innan jag har tillgång till det. Hur går man tillväga för att fakturera då? Kan man ta det till sitt privata konto? Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan ta det till ditt privata konto.. och sen föra över pengarna till ditt företagskonto och bokföra som vanligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Lite värre var det på Nordea där jag öppnade ett Plusgiro, men det tog väl 1 eller 2 veckor innan alla uppgifter kom, inte 1 och en halv månad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har lite speciella förutsättningar, därför det dröjer.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad är det för förutsättningar? Vi fick kontot direkt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Går inte att skjuta på faktureringen några veckor om det är betalning från företag?
Ett bankkonto brukar inte se så bra ut på en faktura. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det bankgiro eller plusgiro som gäller eller är det så illa att banken inte kan ge dig ens ett vanligt bankkonto omgående?
Låter som du borde byta bank. Sist kontaktade jag Handelsbanken, bokade en tid ett par dagar senare. Allt var förberett, bara att skriva på och så var handelsbolagets konto med bankgiro igång. Dessutom till rabatterad avgift.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Utländska banker är lite knepigare att få konto hos tyvärr. När filialen väl kommer igång i Sverige är det nog inga problem och då kommer det gå snabbt.
Mvh |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|