FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon som känner till någon bra och laglig sajt för att köpa musik (download)??
Verkar som att det fortfarande inte finns något hyfsat alternativ om man vill vara laglig och "göra rätt för sig"??! Tänk den som kan öppna en butik som: - Har bra priser (5:- /låt?) - Bra sortiment - Bra betalsätt - Fungerande teknik - Fria oskyddade filer Den som öppnade denna butik skulle bli mega-stor på nolltid tror jag... (men det faller väl på musikbolagens girighet - detta med priset i alla fall.) Körde allofmp3 förut men den verkar ju musikbranschen ha lyckats ta död på till slut... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bygg en sådan sajt med ett fast månadspris så blir du rik på en vecka..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För att jag skall börja betala för att ladda ned lagligt krävs det
- Ett bra sortiment - Låga priser, 5 kr tycker jag är lite för högt - runt 2-2,5 kr känns rimligt - Möjlighet att ladda ned låten/låtarna hur många gånger som möjligt - Bra kvalité Möjlighet till fast månadspris vore inte heller fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Finns ju redan massa sajter! :-)
iTunes: http://www.apple.com/itunes/music/ Om alla är lagliga vet jag dock inte(?) - Kanske låter som en dum kommentar nu, men Google är din vän, finns massor av sajter. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag betalar hellre "rejält" för en konsert för att höra LIVE musik av de artister jag verkligen gillar. Eller varför inte köpa en t-shirt eller liknande? Finns väl inget som säger att artister har en rättighet att kunna försörja sig enbart på att sälja musik? Vill folk inte betala dyra priser får de hitta andra lösningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Kan du ge mig ett exempel?? iTunes tar 9 spänn låten, har ofta skyddade filer som jag inte kan använda i andra mp3-spelare t.ex. Har t.ex. letat efter lite gamla artsiter som jag har på vinyl-skivor som jag skulle vilja ha i min mp3 spelare. 90 spänn tar iTunes för ett "download album". Löjligt mycket enligt mig... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Hittade denna site för ett tag sedan, men vart skeptisk när jag såg dom billiga priserna..
http://musicmp3.ru/artist_kelly-rowl...-feat-eve.html titta på album priset bara ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
1.56$ per album ser bra ut.
Är det grabbarna som hade allofmp3 förut eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
jag skulle inte betala ett öre för den kvallen....192???? 1997 var man överlycklig när man tankade 192 kodade mp3or, men det var ju inte för att det lät bra utan för att man kunde..... 320 är det absolut minsta man kan begära om man ska betala något överhuvudtaget för digitalt distriburerad musik. "Fullt pris" skulle jag endast betala om ett lossless format som FLAC andvändes. Galne Gunnar och överskottsbolaget har svinbilliga kostymer till salu. 129 kr (en väst får man på köpet också). Men som sagt, man får vad man betalar för...... ......$1.56 för ett 192 kbps-mp3-album är INTE billigt om man uppskattar musik... Ursäkta om jag gick lite offtopic här, men jag tycker bara att det är så tragiskt att låg kvalite accepteras mer och mer i samhället... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|