FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Söker bokföringsprogram (online eller inte, då gärna stöd för Mac) för engelska bolag (Limited, Ltd). Någon som har något bra tips? Pratat med de svenska stora tillverkarna och dessa har inte möjlighet att hjälpa mig med bokföring för ett Ltd. företag. Mvh Tech24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Svenska företag gör program för en svensk marknad, engelska för en engelsk. Ska du ha ett bokföringsprogram anpassat för engelska regler så måste du nog skaffa det från england.
Men det måste väl vara lättare att den som är i England bokför för det engelska ltd och du som finns i Sverige för den svenska filialen (som jag antar att du har) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är inte riktigt med, finns du i England eller i Sverige? Är det inte en svensk filial du har? Det känns väl rätt knöligt att de som driver verksamheten i England ska skicka bokföringsmaterial till dig som du ska försöka hitta ett program att boföra i och dessutom också lära dig engelska skatteregler.'
Även om det är lite verifikat så måste det väl vara enklare att du som driver verksamheten i Sverige tar hand om den svenska bokföring, bokslutet, årsredovisningen och revisorskontakterna och deklarationen här och de som driver verksamheten i England gör samma sak där. De måste ju iofs få ditt svenska bokslut för att baka in i det totala för bolaget men utöver det så är det ju två helt separata bokföringar det gäller |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Quicken och/eller Quickbooks och Sage är väl de vanligaste (inte riktigt insatt på vilket som används när)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Utvärderar Quickbooks nu, var ju rätt standard i princip.. Ska nog prata med min revisor och se om jag inte bara kan köra SPCS med lite specialinställningar...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|