FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fick precis ett samtal från Gula Tidningen där jag har annonserat i ett par år med färgannons i varje nummer. Dom har ju blivit uppköpta av Eniro som nu lägger sig i vad det får stå i annonserna.
Som rubrik i mina annonser står det "Sveriges Största Sexshop!" och enligt dom nya reglerna får inte ordet "sex" förekomma nånstans, om jag ändrar till "Sveriges Största Vuxenshop" så var det helt ok. Jag ställer mig frågande, är inte porren en av Eniros stora inkomstkällor i och med SMS, betalnummer, dialeruppkopplingar, dyra utlandsnummer o.s.v. Varför ha en sån fruktansvärd dubbelmoral att man inte tillåter ordet sex, skall bli kul att se hur dom reagerar när vi annonsörer hoppar av, jag tänker då i alla fall inte låta någon "storebror" tala om för mig vad jag skall skriva i mina annonser. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Några funderingar...
Hur ställer de sig till om man byter ut "sex" mot 6 / se>< / seex / sseexx / s3x? Har de samma regler gällande andra relaterade ord? Väger de in i vilket sammanhang ordet förekommer? Dvs om en restaurang skulle heta "Sex runda bord" eller något i den stilen? Verkar ju ungefär lika effektivt som vissa begränsande brandväggar. Verkligen udda att censurera på vissa ord ist. för kategorier.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Hur döper man om telefonsex utan sex? Citat:
Citat: