FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu i semestertider så dräller det in s.k. autosvar att folk är på semester. Det roliga med detta är att jag får en massa mail med frågor från folk. Många skriver att de vill ha ett snabbt svar. Naturligtvis får de det. Sedan kommer det ett autosvar att de är på semester till typ 3 augusti.
Jag förmodar att de sedan sitter i sin husvagn, båten eller sommarstugan och förbannar sig över mig som inte svarar. Fenomenet uppstår när folk använder sina jobbadresser. Det förvånar mig att det finns så många arbetsgivare som tillåter sina anställda att använda jobbets epostadress för privata ärenden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Folk har alltid bråttom, men det är ju de själv som inte är ute i god tid, så det kan man inte ta på sig. Visst blir man sur när det händer dock.
Sedan håller jag inte alls med dig gällande privata ärenden på jobbets epostadresser. Alla får ta sitt eget ansvar. Arbetsgivare märker antagligen om det slarvas med jobbet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bonusen för arbetsgivaren är att arbetstagaren kollar mailen när han/hon är ledig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]()