FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
osäker på om detta är rätt avdelning, om den är felplacerad så flytta på den
Jag har lite script under produktion och det jag undrar är om det finns någon marknad för att sälja sådana. Och ska man då sälja dom under licens (flera personer kan köpa det) eller sälja hela scriptet med alla rättigheter (en enda köpare) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Omöjligt att säga om man inte vet vad det är för script och i vilket språk. Dessutom måste ju alltid se hur de kan jämföras med konkurerande script; pris/gratis, funktioner, språk mm.
Är det unika script som det inte finns många av, speciellt gratis, så är ju licens tror jag att föredra omman tittar på internationell marknad. Den svenska marknaden tro rjag inte är stor nog. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det beror nog lite på utformingen.
Jag menar, en 'scriptbank' med mer eller mindre grymt användbara script - där det ingår någorlunda support; Då träffar du en marknad av lite halvn00bs som vill bra mycket mer än vad kunskaperna klarar av, likt mig själv som inte skulle rygga för några hundra om året för en sådan tjänst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Scripten jag bygger är tänkt ska finnas både i ASP och PHP och vara relativt unika, om inte som idé så iaf i sin utformning och funktioner Saker som inte kommer göras är t.ex CMS, Blogg etc - finns lite för starka gratisgrejjer där ute för att försöka tjäna på det :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns miljarder med gratis- och betalscript som inte fungerar. Ska man ta betalt krävs två saker: ett: att det fungerar på riktigt och inte bara när solen skiner och på din egen hemmadators konfiguration. två: support och vidareutveckling.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
alla scripten kommer testas ordentligt innan dom säljs och de flesta kommer vidareutvecklas (vill inte säga alla för man vet aldrig)
Hursom - det låter som att det är fullt möjligt iaf så det är väl bara att börja då ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|