FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena!
Jag har ett problem med css stylade länkar. i safari, ie 7 och firefox funkar det som det ska.. länkarna i den vita textrutan blir röda (genomgående, på hover,visited,active osv) men när jag använder mig av ie 6 så blir det vitt istället.. länk till html http://hem.bredband.net/bahaneza/upl...l/newmall.html länk till css http://hem.bredband.net/bahaneza/upl...stylesheet.css hjälp mig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Första gången jag tittade på sidan blev det rätt. Vid en reload sket det sig. Kör IE6 på XP. Skumt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
känns då som att d e en bugg i IE ? eller kan d vara att den inte stödjer :S |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast så skumt är det nog inte förresten. Du sätter ju färgen till vitt på rad 54 i css-filen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
sätter jag färgen för länkar i textContainer (som det vita fältet heter) .textContainer a { color:#FF0000; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo. Ett tips om man vill veta hur IE tolkar css-filen är att välja "Spara som" på arkiv-menyn. Då gör IE om css-filerna och sparar dem så som IE tolkar dem. Det underlättar lite vid felsökning. Vet dock inte om detta hjälper dig i just detta fallet...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du sätter ju a:visited till vitt här:
a:link, a:visited{ color:#FFFFFF; } Och sen har du kommenterat ut delen där du sätter det till rött igen /* .textContainer a:link, a:visited, a:hover, a:active { color:#FF0000; } */ Jag antar att IE räknar en "#" länk som visited när man laddar om sidan, men inte FF. Eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ovanför den delen där jag har kommenterat bort har jag satt .textContainer a { color:#FF0000; } Det innebär ju att alla a attribut får färgen röd i classen textContainer Eller har jag förstått något fel? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|