FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Vi har en webshop, Midicart PHP, gjort i PHP med MySQL. Vi vill ha en kortbetallösning, gärna integrerad men hostad går bra det mé. Vi har varit i kontakt med Samport och de är inte anpassade för vår Midicart PHP lösning. Det krävs en del kodande från vår sida för att kunna implementera kortbetallösning på Samport och vi är inga hejare på att knacka kod. Finns det någon som har gjort detta och kan bidra med lite stöttning eller finns det någon annan betallösning som man kan använda sig av?? Kanske finns det någon som kan hjälpa med koden??? PaynRead är inte ett alternativ för vår del då de har skyhöga transaktionskostnader... Vi vore jättetacksamma för all hjälp vi kan få i detta ämne. TACK!!!!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tyvärr finns nog inga andra färdiga moduler. Har själv varit i kontakt med supporten för MIDICART och dem är inte intresserade av att ta fram andra moduler.
Därför föll midicart bort som mitt val av webshop. Verkar som du får hitta nån som kan koda din modul. Eller byt till Oscommerse och då har väl båda Samport och Certitrade.net som jag använder färdiga moduler. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En Hostad lösning är inte så svår att anpassa till webshopsystem, API lösningar kräver dock mkt mer kodande (och helt andra krav på serversäkerheten)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaren. Det verkar alltså vara hyfsat kasst val av e-butik vi valt. Men nu har vi gjort det valet och vi har redan satt upp allt utom kortlösning.
Finns det någon som kan hjälpa oss med lite kodknackning för att få till en "Hostad" lösning till att börja med? Det ska ju trots allt inte vara så svårt?Naturligtvis betalar vi en liten peng för detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kort svar: Det är enklare att flytta produkter, inställningar och design än att programmera en betalmodul. Bit i det sura äpplet och byt plattform...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att programmera en betalmodul tar högst ett par dagar, beroende på hur lång tid det tar att sätta sig in i koden för nätbutiken, samt studera betallösningens egenskaper.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
HAr ni
Citat:
Att implementera Dibs eller Certitrade's hostade lösning i er shop tar förmodligen max ett par timmar. Har inte jobbat så mycket med Samport så kan ej svara på den frågan. Hör av dig via pm om du fortfarande är intresserad |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Då har utvecklingen gått framåt något väldigt sen jag sysslade med sånt, eller är det jag som är efter
![]() Jag skulle mer vilja säga en vecka för en som är ovan vid systemet, och priset för det kan man ju bara kunna spekulera i. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det verkar finnas lite delade meningar om det här
![]() Jag ska försöka få lite hjälp. Lovar att försöka komma ihåg att skriva ifall det gick att implementera på ett lätt sätt eller inte. Tack för hjälpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har tyvärr inte fått hjälp ännu. Vi har bestämt oss för att ha betallösning via CertiTrade.
Finns det någon vänlig själ som skulle vilja kolla på att koda vår MidiCart PHP shop till att passa CertiTrade betallösning för en liten peng? Tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|