FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur många inlänkar kan klassas som riktigt bra enligt dig.
Berätta gärna hur många inlänkar din webbplats har. Kolla helst då med link:http://www.dinsida.se -site:dinsida.se eller den som föredrar linkdomain:dinsida.se -link:http://dinsida.se via yahoo. Något annat sätt som är bättre? Let me know. Inlänkar sägs ju vara en av de faktorer som är viktigast vad gäller seo och PR ... så det vore intressant och se hur andra här på wn lyckats med sitt länkbygge. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
men hur pålitlig ska den där link egentligen anses vara? Registrerar den 5% eller nåt kanske? Jag har typ aldrig fått en enda träff enligt den där link tror jag... Men google webmaster tools säger en helt annan sak. Men det kanske beror på att jag har haft skitdåliga inlänkar eller nåt.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Yahoo! är bra, men testa denna sida på Yahoo! istället: siteexplorer.search.yahoo.com
/Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Engelsk eller svensk sajt?
Vad som är bra beror väl även på vilka nischer det handlar om. En engelsk sajt inom IT/internet bör väl minst visa 5-10 tusen inlänkar enligt yahoo för att vara ok tycker jag. Min blogg visar till exempel 151 tusen inlänkar men där har jag också dragit på ganska rejält med länkbeten, länkbygge osv. För bloggar tycker jag technorati är ett mycket bättre verktyg. Min blogg där visar 2,774 inlänkar från andra bloggar och en technorati rank på 4270 vilket är helt ok tycker jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur många inlänkar som är bra går inte att svara på. Du kan ha tusentals värdelösa inlänkar och kommer inte ge någonting medan ett par inlänkar från rätt sidor kan ge enorma effekter. Hur många inlänkar som är bra beror precis som Jim sa på vilken niche det rör sig om och hur konkurrensen ser ut. En av mina större sidor har en halv miljon inlänkar enligt site-explorer och visst det går bra för den men många inlänkar är med största sannolihet helt värdelösa.
Citat:
Kommandot har alltid fungerat i Google, fast kanske inte på det vis man vill. De har valt att endast visa ett urval av inlänkarna. Så det fungerar precis som det är tänkt ![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
När du menar enligt yahoo, vilket av de 2 sätten kollar du främst på då. 151 000 länkar var en intressant siffra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||