FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har kört 2 olika mail servrar genom åren som fungerar okej.
Först var det MDeamon Mail server sedan den jag kör nu är Kerio Mail server båda är okej men tänkte kanske testa något nytt, då jag administrerar ett antal olika domäner med ett antal olika mail konton så vill jag att dem som jag hostar mail åt ska kunna administrera allt själva när det gäller mail konton och ingen av ovan nämnda har direkt uppfyllt detta helt utan bara massa krångel. Jag kör allt på en windows 2003 server och byter till linkande fast på bättre lina vilket gör att det är Winodws baserade mail servrar jag vill ha tips på. Vad kör ni för några? Fördelar? Nackdelar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Postfix och Dovecot på FreeBSD.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
CommuniGate Pro löser det, men den är långt ifrån gratis, men det är Kerio med.
Ser bara fördelar med den, en oerhört kompetent mailserver, tillräckligt med plugin och opensource plugin för att göra dig lycklig som administratör. Enda nackdelen måste vara priset. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Hos kunder... Alltifrån Exchange (Dom ska byta pga. Microsofts ändring av licenser förra året. Dom ändrade ifrån 1 user till 1 mailbox.), Kerio, Postfix osv..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
SmartMail 4.x för tillfället. Nöjd med det mesta, speciellt integrerade spam- och virusfunktionerna.
HmailServer är annars ett bra gratis alternativ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag kör mercury som är gratis + enkel med grafiskt gränssnitt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
På Windows, ArgoSoft Mail Server Pro. Kostar nästan inget och man får en mycket kompetent mailserver med det mesta inbyggt. Lätt att koppla på SpamAssassin också och det är gratis. Dock inget att köra om man har flera tusen mailkonton och grymt mycket mail (stora webbhotell) men jag är extremt nöjd med den lilla investeringen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Ska tillägga att jag använder inte .NET-versionen utan den äldre (och billigare) PRO med IMAP ($137).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Primary mailserver: postfix + courier + spamassassin + clamav + roundcube + mysql
Secondary mailserver: postfix (relay only) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Kom igen nu, det var Windows han ville ha info om.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|