Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domainsbyproxy / Domainspricedright .com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-24, 14:14 #1
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Medlem

Haj,

I morse höll jag på att sätta kaffet i fel strupe. Min outlook tog emot ovanligt många e-brev, inget direkt konstigt med det. Inte tills jag såg vars de kom ifrån, och vad de handlade om.

Alla de e-brev som inkom var från nämnda företag i topic. Mina samtliga domäner jag äger via dem har blivit avslutade, och e-breven var således bekräftelser på – som det stod – mina beställda avslut. Detta är helt felaktigt. Jag har verkligen inte avslutat mina domäner. Jag försöker då logga in på mitt konto hos dem, men det går inte. Verkar inte ens som att kontot finns kvar.

En vän, som bor i Spanien, beställde någon domän från dem nu i dagarna. Även han har fått detta e-brev, och kan inte heller logga in.

Det tar ju emot att ringa till staterna, så jag har förlitat mig till e-brev till supporten. De har startat utredning i ärendet, och kring lunch fick jag ytterligare ett e-brev som beskrev att mitt ärende hade fått ökad status pga vad det handlade om.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Tror ni att det kan lösa sig? Enligt ”avslutningsbekräftelsen” skulle jag höra av mig om jag ansåg beställningen om avslut vara felaktig. Detta gjordes ju asap, för att uttrycka sig milt.

Det var för övrigt självaste Loopia som tipsade mig om företaget, så detta känns mer än surt.
akkeman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-24, 14:33 #2
Medlem

Medlem

Senaste:

---

"This customer account has been locked. The payment method used has been suspended from further use in our system. All charges made to this payment method were refunded and all products were canceled. The refund should be posted back to the original payment method within 5 – 7 business days or up to 10 days for international accounts.

This action was taken for one or more of the below reasons:
 The billing information provided to us at the time of purchase does not match that on record.
 The billing information provided appears to be incomplete/invalid.
 It appears that someone other than the authorized payment method account holder may have made the purchase using a computer from outside of the listed billing locale.
 We were unable to verify purchase authorization with the listed payment method account holder.

Please have the payment method account holder provide correct billing information and a viewable copy of his/her government issued valid photo identification – such as a driver's license or passport.

A scanned image (under 100,000 Bytes in size) can be attached as a response to this message, or faxed to:
(480) 287-8003
Attention: Fraud Department

We will then be to able re-open the customer account.

Sincerely,
Fraud Department"

----

Jag har ju alltid betalat med ett av mina VISA-kort. Antager att en faxning är att föredra framför en e-postad bild? Nu känner jag mig faktiskt något stissig!!
Oläst 2007-05-24, 14:53 #3
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by akkeman@May 24 2007, 14:33
Jag har ju alltid betalat med ett av mina VISA-kort.
Paypal så du slipper strula och sen direktflytt till en pålitlig registrar (där du eventuellt kan ha en buffert pengar deponerat och autoförnyelse).
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-24, 15:06 #4
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Väldigt surt!

Hoppas allt löser sig skyndsamt!
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 00:53 #5
Medlem

Medlem

Kan meddela att det fortfarande inte har löst sig, så det där med support 24/7 är väl bare att glömma. Är jag helt felaktigt informerad om jag påstår att ’Domains Priced Right’ är en form av lågprisgren av ’GoDaddy’?

Tips på domänföretag som även erbjuder någon form av domainsbyproxy-tjänst, utan att för den skull riva alltför stora hål på kontot, mottages yyyyyytterst tacksamt!
Oläst 2007-05-26, 02:18 #6
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Medlem

Citat:
Originally posted by akkeman@May 26 2007, 00:53

Tips på domänföretag som även erbjuder någon form av domainsbyproxy-tjänst, utan att för den skull riva alltför stora hål på kontot, mottages yyyyyytterst tacksamt
T.ex.
Registerfly - har priser från $0/yr
Dynadot - $2/yr
MrMike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 03:30 #7
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
namecheap.com - gratis
Farang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 03:43 #8
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by MrMike@May 26 2007, 02:18
Registerfly - har priser från $0/yr
Att flytta till RegisterFly är att gå ur askan i elden, kolla ICANNs blogg för mer info.
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 04:53 #9
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Hej,

Att: Domainspricedright.com, megacheapdomains.com, wildwestdomains.com, domainsmadeeasy.com osv osv har samma ursprungsmakare/nätverk som Godaddy är nog uppenbart. De verkar ha hundratals sajter: http://www.aboutus.org/Category:Bulk_Price

Jag har en stor % av mina domäner liggande hos Godaddy (jag flyttade dom från svindyra Register.com runt 1999-2000) och hittillis inte ett enda problem *ta i trä*.

Att dom (domainspricedright.com) avslutade ditt konto utan att ens först kontakta dig är förstås häpnadsväckande. Du borde ju ha lagen på din sida och att hota med någon form av anmälan om de inte fixar detta snabbt är kanske en idé om annat går bet. Kanske ligger det något i att amerikanska företag verkar livrädda för stämningar etc.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 04:55 #10
Medlem

Medlem

Oh shit.. tack för det, wiseguy!.
Var väldigt nära att registrera ett par domäner där, pga att jag var ute efter lite 'udda' tlds till bra priser.
MrMike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017