FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag antar att jag inte är den enda här som har problem med samport. Både fysiska butiker och nätbutiker har drabbats. De hade ett tekniskt problem i förra veckan vilket medförde att kunders köp debiterades flera ggr. Jag har ett H-vete att reda upp det. Kunder har ju såklart hört av sig och klagat, en del med övertrasserade konton. Sen är det en enda röra med de pengar som har kommit in på företagskontot. De stämmer inte alls med de beställningar som har gjorts så det går inte att bokföra. Pengar dras och läggs utan någon ordning. Nu har jag ex. en kund som är skyldig mig flera tusen...eftersom denne har fått tillbaka för mycket pengar.
Jag kan i och för sig förstå att de har mycket att göra nu och att det kommer att ta tid.. Någon fler som har drabbats och har det löst sig för er? Svaret jag har fått är att invänta och låta dem ordna upp det, men det verkar ha blivit ännu rörigare nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, det är en riktig soppa...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hahah..
Jag var inne på mitt eget bankkonto, jag köpte en domän av Aleborg i fredags förra veckan, dom använder också Samport. Så här ser mitt köp utav en domän! ![]() 07-05-24 07-05-18 ALEBORG SOLUTION -69,00 07-05-23 07-05-18 ALEBORG SOLUTION 69,00 07-05-22 07-05-18 ALEBORG SOLUTION -69,00 07-05-22 07-05-18 ALEBORG SOLUTION 69,00 07-05-22 07-05-18 ALEBORG SOLUTION 69,00 07-05-21 07-05-18 ALEBORG SOLUTION -69,00 07-05-21 07-05-18 ALEBORG SOLUTION -69,00 Jag blev tvungen att klista in det i Excel och summera och det blev 69 kr till slut ![]() Helt sjukt, jag förstår att kunder blir förbannade. Speciellt dom som har bankkort och har handlat för högre belopp och därmed övertrasserat sina konton. Det är så jävla klantigt av Samport och dålig info om hur man ska hantera dubbeltransaktionerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Även vi fick hyffsade problem p.g.a detta.
Kunder som hör av sig ropar om kompensation hit & dit, många förstår inte att vi inte bara kan sätta tillbaka pengarna på deras konton. Angående hur det ska hanteras i bokföringen så släpptes det ju en manual igår om detta: http://www.samport.se/files/PDF/RedovisningV10_SV.pdf Vet inte om Liseberg använder sig av Samport men då vi var där i söndags blev vi debiterade 2ggr på de kortköp vi gjorde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Både jag och tjejen råkade ut för en mängd dubbeldragningar på våra konton.
Jag ligger just nu plus på mitt konto. Åt på en restaurang för 170, beloppet drogs 3 gånger. Sedan fick jag tillbaka 170 x 4 i två omgångar. Tjejen har handlat på stan och åkt på dubbeldragningar från två butiker på totalt över 1000 kr. Vilken soppa... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Det var inte speciellt trevligt och det gick åt en hel del tid några dagar att lugna ner missnöjda kunder.
Nu verkar dock allt ha ordnat sig och återgått till det normala. Har inte gjort någon djupare kontroll men jag tror att allt står rätt till hos oss nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vi har råkat ut för samma sak också, tyvärr.
Men vad jag fick höra så var det Nordea som "startat" själva problemet, alltså skiten ligger i nordea.. inte samport. Om det nu stämmer dvs. Bifogar med mailet vi fick: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Hänt min kompis också, de drog pengar för ett par nyköpta skor 2 ggr, banken skyller på affären och tvärtom...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() (http://www.nordea.se/sitemod/default...spx?pid=968662) Citat:
Be din kompis kontakta Nordea och prata med någon vettig person. Om de fortfarande säger att det är butikens fel, be att få bli kopplad till någon annan.. eller lägg på och ring upp igen. Hjälper inte det så be din kompis gå till respektive Nordea-kontor han/hon tillhör. Ta gärna med en polisanmälan också, på så sätt brukar de jobba lite extra snabbt pga att de förstår att du menar allvar! Ni har ju all rätt på er sida... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|