FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla goa gubbar och tjejer här på WN... Jag har gjort en Internetbutik, till ett företag och jag skulle uppskatta lite synpunkter på lite design, utseende.... all kritik är positiv kritik...
Vill tillägga att jag inte på något sätt är nogon proffs designer... men all feedback man kan få skulle vara bra Adess till sidan http://westbergmarin.e-butiken.se/ "Vill påtala att den här adressen inte kommer att användas till shoppen i framtiden. PS: korkade kommentarer undanbedes, utan jag vill gärna ha synpunkter så den kan förbättras, tex så att den tilltalar folk, uppsnyggning på design osv..... Tackar alla underbara här på förhand. Peter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Siten är för bred för att ses i 1024x768... Måste scrolla i sidled för att se "Aktuellt i butiken"-rutan...
I headern (som inte är scrollbar) syns endast: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Lite snabb feedback så här på morgonkvisten.
Siten är för bred. Ändra till nånstans runt 900px i bredd. Headern ser inte riktigt professionell ut. Skippa effekter och skuggan. Din kontaktinfo försvinner uppe i hörnet så hitta ett sätt att få den mer synlig. Öka radavståndet i texten. Allt ligger i klumpar nu och du har utrymme för att lufta lite. "Vi är bland Sveriges billigaste butik på Internet" Känns som lite felaktig svenska. Förslag "Vi är en av Sveriges billigaste butiker på internet" Ändra så att dina produktbilder är lika stora så att också produkttexterna hamnar i linje med varandra. Gäller även i "aktuellt i butiken boxen" Gör en ordentlig logotyp. Sidan ger inte ett riktigt seriöst intryck och det behövs i butiker online. Jag kan ta en andra titt senare när jag fått kaffe i mig och se om jag får fram mer. Jobba på! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Byggd i frames, och ej optimerad för sökmotorerna. Kommer antagligen sälja väldigt lita pga detta. Hur har du tänkt att få besökare till butiken?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har lurat mig en hel del ser jag när jag buggt sidan, jag ser det när jag kollar på en starionär dator, har satt ihop den på min laptop.... håller med om att det inte är bra att få skrolla i sidled. det får justeras.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den är inte alls för bred. Om någon nu besöker sidan med 800x600 tycker jag att personen kan klara sig utan bilderna till höger till förmån för en tydligare och luftigare sida för de restrerande 95 procenten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
google indexerar "undersidorna" så om någon söker efter en produkt på google och man sedan klickar sig in på sidan hamnar man på undersidan istället för att hela framesetet laddas.. detta går dock att lösa med att man skickas vidare till hela framesetet med hjälp av t.ex javascript. men en mycket besvärlig och omständig lösning. dom flesta väljer att byta från frames till "includes" p.g.a Google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Headern ser inte riktigt bra ut. Skippa effekterna. Resten är rent och snyggt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Håller med om headern. Prova kanske att göra den utan krusiduller. Ex som en vanlig rak gradient. Även loggan bör du fila på tycker jag. Annars tycker jag sidan var mycket bra och verkar lättnavigerad. Utseendet stämmer bra med utbudet. Bra jobbat!
![]() |
Svara |
|
|