Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Känns det bra eller blir man sur?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-21, 19:16 #1
Martin™ Martin™ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Flitig postare

Jag har nyligen startat wowAnnonser.se som är en annonsmarknad för dom som vill sälja saker från World of Warcraft. Nu är det så att jag har i alla tider stört mig på att när man går in på Blocket.se så kommer man till den där *jävla* sidan där man måste välja vilket län man vill ha annonserna ifrån.

Om ni går in på min sida så kommer ni direkt till en välkomsttext om vi säger att ni faktiskt skulle vilja använda sidan, skulle ni störa er på att ni inte kommer direkt till annonserna/annonskategorierna?

Sedan undrar jag också om vilket ni tycker passar bäst i menyn "Visa annonserna" eller "Visa annonser"
Martin™ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-21, 21:10 #2
Zlivver Zlivver är inte uppkopplad
Nykomling

Zlivver Zlivver är inte uppkopplad
Nykomling

Bra idé. Tyvärr är sidan för oserriös enligt mig.

Klart man ska komma till startsidan men blockets upplägg med menyer osv är outstanding.

Du har en bit kvar, men kan verkligen bli något stort!
Zlivver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-21, 21:48 #3
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Reg.datum: Apr 2006
Nu har jag aldrig kör Wow osv, men på sin gubbe så har man väll olika grejer, typ en mössa, vantar osv?

Det skulle vara bra och strukturera upp när man säljer sin gubbe, typ:

Tröja:
Skor:
Byxor:

Tja, du förstår. Kan tänka mig att en level 62 med dåliga grejer är sämre än en gubbe på level 55 med bra grejer?
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-21, 23:14 #4
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Funderade på det där konceptet när jag läste att ebay skulle börja banna folk som la ut virtuella föremål på deras sajt. Det där är ju en jätteindustri...
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-22, 14:08 #5
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Martin™@Apr 21 2007, 18:16
Om ni går in på min sida så kommer ni direkt till en välkomsttext om vi säger att ni faktiskt skulle vilja använda sidan, skulle ni störa er på att ni inte kommer direkt till annonserna/annonskategorierna?
Ja, definitivt störande att man inte kommer direkt till annonserna. Jag orkar ändå inte läsa texten utan letar med en gång vidare. Och jag kan garantera att majoriteten av dina besökare inte läser texten.

Det du kan göra är att banta ner texten rejält. Det skall framgå i max 2-3 meningar vid det är för sida och vad JAG har för nytta med den (jag bryr mig inte om vad ni "tycker" eller att den är nystartad). Lägg till en stor knapp för att lägga till en ny annons samt visa de 5 senaste annonserna. Det bör också framgå tydligt om det är gratis eller kostar pengar att annonsera.
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-22, 14:33 #6
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Har WN som tidsfördriv

notering: det är inte tillåtet att sälja wow-konton.. du kan riskera grymma bekymmer med Blizzard (eller deras ägare) om din sida blir känd hos dom
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-22, 14:52 #7
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Zlivver
Bra idé. Tyvärr är sidan för oserriös enligt mig.
Klart man ska komma till startsidan men blockets upplägg med menyer osv är outstanding.
Du har en bit kvar, men kan verkligen bli något stort
Vad är det som gör att den blir oseriös och hur skulle jag ändra på det?

Citat:
Originally posted by -2cool4school@Apr 21 2007, 21:48
Nu har jag aldrig kör Wow osv, men på sin gubbe så har man väll olika grejer, typ en mössa, vantar osv?
Det skulle vara bra och strukturera upp när man säljer sin gubbe, typ:
Tröja:
Skor:
Byxor:
Tja, du förstår. Kan tänka mig att en level 62 med dåliga grejer är sämre än en gubbe på level 55 med bra grejer?
Ja det stämmer nog ganska bra men all sådan information får den som annonsera skriva i sin annonsbeskrivning. Det tror jag är bättre än att jag försöker tvinga fram massa information.

Citat:
Originally posted by -wiggin@Apr 22 2007, 14:08

Ja, definitivt störande att man inte kommer direkt till annonserna. Jag orkar ändå inte läsa texten utan letar med en gång vidare. Och jag kan garantera att majoriteten av dina besökare inte läser texten.
Det du kan göra är att banta ner texten rejält. Det skall framgå i max 2-3 meningar vid det är för sida och vad JAG har för nytta med den (jag bryr mig inte om vad ni tycker eller att den är nystartad). Lägg till en stor knapp för att lägga till en ny annons samt visa de 5 senaste annonserna. Det bör också framgå tydligt om det är gratis eller kostar pengar att annonsera.
Ja, det där med att lägga till stora knappar ska jag nog göra, en "Lägg in din annons gratis" och "Visa mig annonserna".

Är det någon mer som stör sig på innehållet/längden av texten?

Citat:
Ursprungligen postat av melin
notering: det är inte tillåtet att sälja wow-konton.. du kan riskera grymma bekymmer med Blizzard (eller deras ägare) om din sida blir känd hos dom
Det är en policy som Blizzard har men det kan ju inte strida mot någon svensk lag eller har jag fel? Den som annonserar måste ju ha rätten att sälja sitt köpta spel och med spelet följer ju givetvis kontot? någon som har bra koll på läget?
Oläst 2007-04-22, 15:00 #8
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

japp.. jag har koll =)

ja du får sälja spelet, det äger du - men kontot är något du hyr, och du godkänner ett avtal med Blizz när du börjar spela att du inte får överlåta, sälja det etc

Ditt konto, karaktär saker osv är Blizzards egendom, inte din - en anledning till att du inte kan sälja det

det gör att alla som säljer via din sida begår kontraktsbrott och beroende på hur myndigehterna ser på det, även lagbrott

Säger bara att det kan bli otrevligt om du har otur
Oläst 2007-04-22, 15:21 #9
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by melin@Apr 22 2007, 15:00
japp.. jag har koll =)
ja du får sälja spelet, det äger du - men kontot är något du hyr, och du godkänner ett avtal med Blizz när du börjar spela att du inte får överlåta, sälja det etc
Ditt konto, karaktär saker osv är Blizzards egendom, inte din - en anledning till att du inte kan sälja det
det gör att alla som säljer via din sida begår kontraktsbrott och beroende på hur myndigehterna ser på det, även lagbrott
Säger bara att det kan bli otrevligt om du har otur
Kan jag på något bra sätt fixa till det, genom att skriva en ordentlig terms of use eller något liknande? Borde inte alla marknadsplatser kunna bli dömda för kontaktsbrott då?
Oläst 2007-04-22, 15:24 #10
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

du kan bli dömd för att du uppmanar folk till att sälja saker som inte är deras (lite långsökt men Blizzard har pengar att lägga på advokater och jurister och annat för att hitta punkter att klämma åt dig på)

Det är dina besökare som riskerar mest.. är det fråga om brott så kan det bli tal om att du måste lämna ut uppgifter om dina besökare

Nu lägger ju inte blizzard ner nån direkt energi på att jaga rätt på folk som säljer sina konton.. det är ju inget dom förlorar på.. dom får bara inte in vad spelet kostar att köpa så att säga

Så jag tror inte du behöver oroa dig, ville bara göra dig uppmärksam på värsta tänkbara scenario
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017