FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hej på er,
För er som inte hört talats om "Strongbox" webhotell så ville jag bara "rekommendera" det, av en anledning: I deras paket får du "Obegränsat hemsideutrymme" men dock max 200gb/transfer per månad. Det innebär att man kan betala 124:- per månad (~1.500:-/per år) för att kunna ladda upp 6.5gb backuper varje natt, i ett års tid. Det skulle i slutänden bli mer än 2TB utrymme för att då placera dina backuper på en fysisk annan plats. Frågan man ställer sig -- hur finnansierar dom 2TB utrymme på 1.500:- som denna tjänst hade kostat. Har även varit i kontakt med webhotellet och dom säger att detta stämmer så länge det publiceras "publikt" på webbsidan. Ja visst, jag kan allt publicera mina krypterade 7gb backuper publikt för att få fysisk backup på annan plats för 1.500 per år -- varje natt ![]() Konversationen mellan mig och Strongbox Kod:
Chat InformationVänligen vänta på att en operatör svarar. Chat InformationDu pratar nu med 'Mia Nilsson'. Mia Nilsson: Hej Johan: Hej Mia, jag har en fråga ang. "Web Unlimited". Johan: Det framgår att det är obg. mysql databaser -- finns det några hållhakar? Mia Nilsson: nej det vill jag inte säga, men dom måste användas till din hemsida. Johan: Självklart, men det innebär också att "obegrännsat antal hemsideutrymme" kan användas för backup. Johan: Eftersom det är till min "Hemsida". Johan: Eller hur deffinerar ni "hemsida"? Johan: Med andra ord, vad jag förstår av kanpanjen och avtal, så bör jag kunna skicka upp 6.5gb backuper varje natt kl 04.00 i 1 månads tid (mindre än 200gb/månad) i ett helt år. Mia Nilsson: hemsida är det som du lägger ut som publik information på Internet Johan: Det skulle innebära mer än 2TB för mig, som kund, Johan: ja, de hade ju kunna vara publika. Johan: Men rent tekniskt sett kan jag altså ladda upp 6.5gb/natt i ett år utan att det bryter mot några avtalsregler. Mia Nilsson: ja det stämmer, om informationen läggs ut publikt på din hemsida, då detta är publikt hemsideutrymme som ingår i paketet. Johan: Då är ju 124x12 inte direkt dyrt för 2TB utrymme, på en annan fyskisk plats. Mia Nilsson: det stämmer Johan: Går det bra att jag gör denna information du givit mig publik? Mia Nilsson: ja, eftersom detta är den tjänst vi erbjuder, så får du gärna göra den publik på andra ställen och jag vill ta tillfället att tacka dig för att du marknadsför Strongbox och dess tjänster. Jag har en riktigt stark känsla av att jag kommer bli avstängd om jag gör detta ![]() Vad tror ni? |
||
![]() |
![]() |
|
|