FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
På samtliga sajter som jag besöker som har AdSense (bland annat WN) ser jag fula block i Googles iframes som visar att pagead2.googlesyndication.com inte fungerar.
Nyfiken som jag är så öppnade jag sidan som refererades i ett nytt fönster och ändrade pagead2 till bara pagead i urlen och då fungerar det hur bra som helst. Är det bara inom B2 som pagead2.googlesyndication.com är borta ur DNS eller är det likadant överallt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Funkar här
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
När jag går in på: pagead2.googlesyndication.com
så skickas jag till: http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/ och det kommer upp en text med: Nothing to see here! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för era svar. Skönt att inte andra har samma problem.
Det är helt märkligt faktiskt, men jag börjar få någon sorts ordning i det nu. Jag har B2 som ISP, men använder FON för trådlös access. Inte på någon av hemmets datorer är det sedan ett par dagar, fullkomligt AdSense-fritt på alla sajter över huvud taget (alltså inte bara på mina egna) och med alla browsers. Ett undantag finns det hustruns dator däremot, som surfar via Uppsala Universitets student-proxy. Där ser man minsann Google-annonser fortfarande. Felet ligger alltså antingen hos FON eller hos Bredbandsbolaget, vilket iofs är lugnande, men ändå lite trist. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Att tillägga är att båda försöken var från södra Stockholm (om det nu skulle ha någon betydelse(andra telestationer eller något)). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Funderat på att koppla ur FON routern eller sätta sladden direkt i datorn?
B2 är rätt generösa med IP adresser (4-5 st) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|