FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur vet man ifall ett webhotell klarar av att hantera en Digg effect eller inte?
Vad för faktorer mer specifikt kan man titta efter hos en webhost som pekar på att dem inte klarar av en Digg effect? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är din kod som avgör, inte deras kapacitet.
Hur många externa objekt laddas på sidan (js, css, bilder etc). Webbserverns trådar tar slut. Databaskopplingar. Databasens anslutningar tar slut / får problem med preemp. Är din sida statisk så kan du troligen klara en digg på en pentium med ett par hundra mb ram... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Kan någon snäll själ förklara vad en Digg-effekt är, eller hänvisa mig till info om detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
kolla på digg.com.
Det är ett socialt nätverk där besökarna röstar fram det bästa innehållet. edit. besökarna skickar givetvis in egna nyheter/länkar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kan vara den "digg effekten" som han talar om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur står sig diggeffekten mot en /.?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Så 1 dedicated server är vad som krävs för att överleva Digg army? Då lär inte min hemsida som kostar ~500 kr/år hos mitt webbhotell vara tillräckligt med kapacitet?
Man kan läsa mer om Digg effect på Wiki el. hos den här snubben som råkat ut för det och skrivit en logg om hela händelseförloppet. http://www.thetrukstop.com/articles/...gg_effect.html |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|