FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Jag har satt upp 10-12 webbutiker tidigare, riktade både på svenska mot skaninaviska användare/kunder och på engelska mot kunder internationellt och där min kund funnits utomlands. Då har jag använt bl.a. WorldPay och 2checkOut (internationellt) och Payer (Pay-Read) för Skandinavien och det har bara varit att koppla upp butiken mot deras API och pengarna har kommit in på mitt eller mina kunders konton utan problem. Nu håller jag på med en butik som ska riktas mot konsumenter i USA, och omsättningen kommer troligen att ligga nånstans 1.000 - 5.000 USD. Dom ska in på ett konto i SEB här i Sverige. Vi har tittat på en mängd olika PSP, men det lutar åt att vi kommer att använda DIBS, och det är nu förvirringen börjar. DIBS kräver ett inlösenavtal med banken (SEB i detta fall). PÅ SEBs webbplats skriver dom så här: Citat:
Citat:
![]() Är det inte banken som jag ska ha ett inlösenavtal med? Vad har EuroLine med saken att göra? Kan någon, gärna med pedagogisk bakgrund eller erfarenhet från att förklara saker för 4-åringar, berätta hur det funkar, vad jag ska göra, vad det kommer att kosta ungefär (förutom avgifterna till DIBS), och eventuellt annat som är bra att veta? Miljoner tack! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag var nog lite för snabb att posta frågan....
Ringde till DIBS som berättade att EuroLine helt enkelt är SEBs egen avdelning för sånt här. Plötsligt blev det hela fullt begripligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag skulle rekomendera Samport i stället för dibs de va billigare när jag testade för 2 månader sedan.
Något du ska tänka på med priserna från bankerna (i ditt fall euroline) absolut inte är fasta.. För oss slutade det med att vi satte oss ner med norde och alla offerter i fått från andra företag och fick några ören/procentenheter lägre än det billigaste. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jocke, Kjette,
Tack för svar. Har som sagt använt en radda såna här företag tidigare, och det har varit tämligen snabbt ordnat (utom WorldPay) eftersom man inte behöva strula med eget bankinlösen. Nu tänkte vi titta närmare på svenska (och skandinaviska) lösningar typ DIBS och dom andra. Men efter att ha snackat med EuroLine nu på morgonen så har vi beslutat att absolut inte använda dom. I vart fall inte förrän dom erbjuder avsevärt bättre villkor, priser, snabbare handläggning, en prislista och kliver ner från de höga hästar som personen vi pratade med tydligen satt på. Jag är inte helt glad över hur det här fungerar i Sverige, även om det har blivit mycket bättre än för bara ett par år sen.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vad fick du för pris.. euroline kostade väll typ lika mycket som pay-pal eller?
Vi va inte heller nöjda med suporten och servicen på Euroline. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad är det för fel på paypal? Brukar väl fungera bra för USA marknad?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Säger inte att det är något fel på Pay-pal. säger bara att priset jag fick från Euroline va typ samma som priset hos paypal.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Efter en stund lyckades jag i alla fall dra ur killen några ungefärliga siffror som inte var så kul (procent, plus fast avgift, plus nåt mer, osv) och eftersom jag som sagt inte direkt älskar banker sen förut, så tänker jag inte stödja deras verksamhet om jag inte tjänar ordentligt på det. (Nu känner jag mig som en riktig grinputte. Det är jag normalt inte. Men jag blir väldigt förbannad på sånt här) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
1. Dåligt renommé. En "riktig" betalningstjänst ger ett mer seriöst intryck. 2. Extremt dålig support. Har använt dom privat, och om man har problem så är det rena Kafka med alla dera färdigformulerade svarsmail. Man kan korrespondera med dom flera veckor och bara få svar som goddag yxskaft. 3. Folk som betalar måste väl liksom bli medlemmar i PP? Det är/var i alla fall nåt med betalningsprocessen som störde mig när jag själv var kund och använde det för nåt år sen. 4. Jag tror dom har nån slags limit för hur mycket man får plocka ut. 5. Dom kan låsa pengar hur länge som helst utan att egentligen ha nåt skäl |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kolla med Teller. Fick höjdarpriser hos dem. Dock måste man skicka in sina ID-handlingar för att bli godkänd. Lite surt, men priset var klart bättre än någon annan kunde erbjuda.
De vill veta omsättning, snittnota, antal osv för att kunna räkna ut hur mycket de skall debitera per transaktion. Ju högre desto lägre avgifter. Fungerar precis som i alla andra sammanhang där kvantitet utgör hur billigt pris du kan få hos leverantören. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|