Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny bilsida i bloggformat

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-30, 12:56 #1
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Flitig postare

Gjorde denna sida i förrgår, inga speciella tankar med den förrutom en ursäkt att skriva om bilar och leta upp nya roliga bilnyheter på min fritid
Baserade den på mitt tidigare skin till factotum som jag moddat, dock inte klar så det är lite vajsigt med paddingen i headern när man använder IE, men firefox ska den funka bra till (hoppas jag)

Söker främst kommentarer av folk som gillar bilar på denna sida, för jag vill gärna veta vad ni tycker om upplägget att blogga om bilnyheter? Funkar det? eller känns det konstigt? (det jag funderar mest på är om bilnyehter passar i bloggformatet, vill nämligen inte att det ska kännas som en vanlig blogg utan jag hoppas att bilderna och det raka i upplägget ska funka som en nyhetsportal mer än blogg)

Vore även kul med länkbyten och om folk vill skriva lite bilrelaterade grejor, men det är på sikt, just nu vill jag mest bygga klart sidan som sagt, shoot if u wish

www.vralak.se

edit: bör väll tilläggas att jag har vrålåk.se också som jag håller på att peka om, tänkte köra med den först men tyvärr verkar det inte riktigt redo att köra idn domäner som huvuddomän, men vi får se
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-30, 13:11 #2
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Tycker sidan ser bra ut! Rätt formspråk för sin målgrupp.

När jag besöker någon av avdelningarna (ex. Lyx) "hoppar" högerkolumnen med annonser upp och sätter sig över den högra delen av headern. IE7 och Vista.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-30, 13:33 #3
Flitig postare

Flitig postare

tack tack, kul att designen funkar för dig
Angående buggarna så hade jag tänkt jobba på dessa ikväll, har inte riktigt fått bukt med alla IE problem som sagt
Oläst 2007-03-30, 20:33 #4
Surfarens avatar
Surfaren Surfaren är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Surfaren Surfaren är inte uppkopplad
Medlem
Surfarens avatar

Reg.datum: Mar 2006
Överväg att tona ner irrelevanta saker en aning. Jag tror sägert att du önskar att dina besökare ska klicka på Googleads, men jag tror inte de kommer till sidan med det som mål...
Surfaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-30, 21:21 #5
Flitig postare

Flitig postare

njae, vill o vill, jag tror väl att de flesta som surfar på sånna här sidor är rätt vana vid adsense, själv har jag "lärt" mig filtrera bort det, men däremot ser jag det som en vettig samling länkar om jag skulle vilja veta mer om något. Specielt på en bilsida som inte handlar om direkta butiker och sånt så är det för mig rätt kul med länkar om fälgar, däck och liknande... ser det inte som något hot direkt?

Räknar som sagt inte med att göra några direkta pengar med denna sida, men varför göra det svårare för mig än vad det är att få serverkostander och domännamnet betalt för mig
Oläst 2007-03-31, 16:58 #6
Liquid666 Liquid666 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
Liquid666 Liquid666 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
Jag gillar designen på sidan. Helt klart stilren design.
Sidan i övrigt måste dock fixas med kodning och dylikt.
Men skit bra sida. Snygg och en bra idé. Pengar kan man
tjäna på den om man får tillräckligt med folk. Annars kan
det bli lite svårt :P

Men bra jobb.
Liquid666 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-31, 18:10 #7
Flitig postare

Flitig postare

Tack tack
Kodningen är inte min starka sida så jag väntar på att min programmera ska få tid att hjälpa mig fixa buggarna, har fixat en del men vissa kluriga paddingar är fel i IE fortfarande.. men men, jag jobbar på
Kul att du gillar sidan, är alltid kul att köra på lite privata projekt utan att känna tvång från nån arbetsgivare, den här sidan får växa i min egna takt hehe
Oläst 2007-04-02, 17:20 #8
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Riktigt snyggt, kika över permalänkar (Verkar vara wordpress du använder) då dessa är älskade utav google. Fixa en ordentlig pinglista också så du får hits från olika bloggkataloger.

Utformningen är snygg som tusan, men lite kritik har jag allt.
Det är ett 3-kolum-tema och högst upp i varje kolum så har du en liten grå rektangel. Vid annonserna har du skrivit Annons i den. Du har inte skrivit något i den rutan över adsense? Kanske ska skriva Annonser, Eller tips? eftersom du ansåg att google adsense ger bra tips om liknande sidor.
Sen den rektangeln över nyheterna, posterna, den är inte lika högt uppe som de andra. Kika över det också så det blir rakt och ordentligt.

Jo, en sak till annonsen "smsvinn ps3" där har du en ful linje runt som gör att den blir större och går utanför kolumen. (i firefox inte i safari)

Skulle också vilja se sökrutan högre upp, såg inte den direkt.

Väldigt fräckt projekt, lycka till!
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017