Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Starta eget?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-05, 15:50 #1
niqlas niqlas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2006
niqlas niqlas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2006
Ska precis dra igång egen verksamhet, nu till en början vid sidan av mina studiers slutfas. Funderingen dök upp om det spelar någon roll på vilken ort man bedriver verksamheten om det handlar om webverksamhet. Givetvis är det en fördel att ha sitt företag placerat i centrala stockholm på någon fin adress för att kunna ta föra schyssta kundbesök etc. Tanken med detta företag att det till en början kommer att bedrivas hemifrån, från min bostad i Umeå. Sedan kommer jag att flytta till ort söderut, inte stockholm. Förhoppningsvis kommer verksamheten att expandera. Fördelen med att befinna sig på en mindre ort (+ 100 000), är att det är enklare att komma i kontakt med den lokala marknaden när det gäller att sälja och producera olika typer av web och kommunikationstjänster.

En del talar om att det är bra att ha ett kontor, främst pga av att man får en riktigt adress, som ser mer seriös ut än en hemadress? I min uppfattning gäller det endast om man nu råkar sitta på schyssta lokaler vid en schysst gata exempelvis i centrala stockholm (då i mitt fall framöver kommer innebära en del internationella affärer). Och inte i en företagspark, i ett litet rum med platser för två datorer, dessa inbjuder inte i min mening till några möjligheter för kundmottagning. Kundrelationer kan alltid skötas över en affärslunch eller liknande, så det ser jag inte som några problem. En lokal kommer att införskaffas så fort verksamheten har blivit så lönsam att den kommer att expandera ut från hemmets vrå, då till en central punkt inom den stad jag kommer att flytta till.

Någon som har erfarenhet att starta upp ett företag hemifrån, kanske något bra forum på nätet eller liknande? Har kollat in de svenska nystarts forumen för nyföretagare och inget av dessa är direkt något jag finner till någon större hjälp.

Någon som har använts sig av en mentor i slutet av studierna? för att sedan ha med sig den vid nystart av företag eller vid en anställning? Var fann i en mentor i sådanafall, kostnad? etc?
niqlas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017