FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har inte fått tummen ur och byggt in någon funktion för vårt nyhetsbrev i shoppen utan skickar helt enkelt ut mina nyhetsbrev via Outlook Express och nu har det börjat strula.
Jag har mig själv som mottagare och prenumeranterna som "hemlig kopia". Förut har det funkat hur bra som helst men nu verkar det som om OE har börjat verifiera mejladresser (domänen) innan dom skickas iväg, tidigare ignorerade det helt enkelt felaktiga adresser (domäner) och skickade dom som fungerade, det har blivit ett litet helvete eftersom folk ibland skriver fel och då stoppas hela utskicket på ca 6000 mejl. Bara att börja om igen... Funderingen som jag har är att om nån vet om man kan "verifiera sin adressbok" eller om det finns någon inställning i OE där man kan ändra detta elände. Jag har OE 6.0 Jag jobbar på en automatisk lösning i shoppen men innan den blir klar... // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tänkte tipsa om Group Mail men om du har en annan lösning på gång är det nog inget alternativ.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Lastbryggan,
jag hade samma "problem" som dig... en mail-databas som växte sig för stor ![]() Just nu lägger jag alla adresser i en text fil o har gjort ett litet php-script som jag skickar ut alla via... funkar asbra =) Dessvärre så fick jag inte köra den via webhotellet men php e enkelt att installera på en dator ![]() Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Allt funkar automatisk och det blir lätt som en plätt ![]() Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Låter perfa =) Men då har jag en fråga till dig istället hehe
Använder ni php:s mail-funktion ? För jag får inte använda den för vårt webhotell efterssom jag har över 17.000 adresser i databasen hehe. Lite jobbigare att koppla till en riktig databas när man inte kan köra alla script på samma server ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu har första nyhetsbrevet med det nya systemet gått iväg och
det gick förvånansvärt fort. 11 minuter för att få iväg 6500 nyhetsbrev. En smart grej som vi gjorde var att nyhetsbrevet hämtar bilderna på servern så mejlen blev minimalt små. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En tanke bara... /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl många epostläsare som inte visar bilder från adresser på internet.
Det är ju ett av de vanligare sätten spammare använder sig av för att verifiera om adresser finns eller ej. De lägger in bilder med unika bildnamn, då ser de om någon läst mailet. Det kan ju vara en smart funktion till dig LB om du vill se vilka som läser dina email. Dock får du räkna med ett visst svinn på alla som har vettiga epostläsare, de får du inte träff på. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|