FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har någon hört talas om/använt IntelliTXT från VibrantMedia (vibrantmedia.com)?
Åsikter? Fungerar det för svenska siter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har hört talas om det, och vad jag förstår är det endast engelskspråkiga sidor som blir godkända. Var man bor harf nog mindre betydelse. Det som jag hört från de som använde IntelliTXT är att Google inbringade mer. Men det givetvist olika från site till site.
Aja, är inte insatt spec. mycket, men tänkte dela med mig av det jag hört. Kolla också in AdBrite som kommer ut med ett liknande system om några månader... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu verkar det vara lanserat på svenska.
Telenor, kelkoo, och tradera är de annonsörer jag sett hittils ... måste ju vara kanon för produktbloggar att använda intellitxt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som besökare måste jag säga att jag tycker IntelliTXT är den sämsta reklamen som existerar. Framförallt eftersom den gömmer sig i det vanliga innehållet utan att visa att det är reklam. Själv vet jag att länkar med två streck under sig är reklam men hur många vanliga besökare vet det. Och visst dyker det upp en hemsk popup när man håller musen över och där står det att det är reklam. Men jag tror de flesta klickar på en länk utan att först hålla musen över den för att se om det är reklam.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Fragbite.com använder sig av det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag använder det på DLL-files.com
Det betalar inte särskilt bra alls, men det är ett sjysst sätt att kunna använda reklamplats, som annars inte finns. Vad jag förstått, så är det inga besökare som har stört sig på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
popup och popup, snarare en informationsrutan som försvinner ett par sekunder efter man drar bort musen. Men det kanske kallas popup i dagens samhälle?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker inte alls det är fel att kalla det för popup, likt sin föråldrade förfader är den skrymmande, ful och skymmer innehållet med något som inte alls känns relevant i 99% av fallen.
Jag gillar inte alls när reklamskapare köper in sig i innehållet på det här sättet, snart står väl Sverker Olofsson och lovordar den nya dammsugarens makalösa sugkraft och lyckofaktor samtidigt som han med hundögon ber dig att gå in på electrolux.com/partner?id=sverker_dollars Tummen ner |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|