FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej. Jag undrar om det finns några milliga webbhotell som stöder .NET 2.0 och MsSQL 2005?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Beror väl lite på vad man menar med billigt. Licenskostnaden för MSSQL är långt ifrån billig. Dock skulle jag tro att Sajthotellet kan erbjuda en prisvärd och stabil MSSQL/.NET 2.0 lösning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade Surftown.se är det nå bra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Neno.se har både .net 2.0 och mssql 2005 i sitt avancerade paket, 80 kr/mån. Överväger själv flytt dit, verkar ha fått bra kritik nämligen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej men surftown har både mer utrymme och billigare så jag tror jag ska överväga att köpa det istället. Men som sagt någon som har erfarenhet om det är bra eller bad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Använder http://www.cyberhostpro.com/web_host...more_plan.aspx och deras bronspaket till lagets innebandysida. Fungerar alldeles utmärkt.
Rekommenderar inte surftown, sök så får du se. Mvh Ziggy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Använder både Surftown och Neno
Surftown: Var beredd på stökig kontrollpanel... uppdelad i 2-3 olika kontrollpaneler. Neno: Bra kontrollpanel, snabb support Bägge funkar men rekommenderar Neno. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kör själv på bl.a. Axentus som erbjuder dessa komponenter till ett helt ok pris.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om man ser till det senaste blogginlägget hos Neno så tycks de köra .NET 2.0 i "full trust". I en delad servermiljö kan detta vara ytterst farligt, därför rekommenderar Microsoft att man kör "medium trust". Någon som kan bekräfta/dementera detta?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är ingen webhosting guru, men kunder som använder mina applikationer har haft medium trust problem så jag har lärt mig lite grann i alla fall. Så rätta mig gärna om jag har fel men
Citat:
Problemet är att i den medium trust config som MS "skickar" med kan du inte komma åt tex MySQL (endast MSSQL tillåts...), inte köra webrequests etc. Och problem 2 är att det är inte helt enkelt för webhotellen att modifiera config-filerna som ligger till grund för trustlevels - dvs ändra medium trust så att just MySQL tillåts. Och problem nr 3 är att många inte "törs" göra en sådan ändring - MS säger att man SKA köra medium trust - och det är väl inte "officiell" medium trust längre om vi gör en ändring... Ett exempel är godaddy där mina appar funkade fint under 1.1 men inte i 2.0, då dom körde 2.0 i full trust och MySQL därför inte tilläts. Dom har i allafall ändrat sin medium trust configuration så MySQL tillåts numera. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|