FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har någon ett friskt vilande HB för omg överlåtelse? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för den länken! Vet du prisbilden för ett HB för jag hittar ingen prisinformation på sidan.Tack på förhand
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
oj, varför vill du ta över ett sådant? går ju snabbt/billgit att starta själv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
4300:- tog dem.Lite halvmaffigt..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett vilande HB som jag kan tänka mig att bli av med. Hur det går till är jag inte helt säker på. Hör av dig!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är endast lite nyfiken, men varför ta över ett HB? Det kan väl inte vara direkt omständigare att starta ett nytt. Vid övertagande behöver förmodligen namn ändras, verksamhetsinriktning ska rapporteras in, ägarbyte rapporteras osv. Det verkar väl inte direkt vara mindre jobb vid övertagande än vid nystartande. Förmodligen är det mer jobb vid ett övertagande eftersom ekonomin i bolaget måste redas ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Köper ett HB gör man väl av samma orsaker som man köper ett lagerbolag som är AB, man vill kunna komma igång med verksamheten direkt och inte vänta på Bolagsverket.
Jag hade däremot aldrig köpte ett HB som haft verksamhet tidigare utan betalt vad det kostat för ett lagerbolag som garantera är fritt från tidigare avtal och åtaganden |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Kostar inte att starta handelsbolag som vid t.ex. aktiebolag. Så varför inte starta eget handelsbolag?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|