Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbyråer?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-26, 18:53 #1
SuperiaClothing SuperiaClothing är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2006
Nykomling

Vilka känner ni till? Vilka är "de stora"? Dyra? Billiga?

Har drömt ihop en ganska avancerad spec på ett community jag vill ha skapat åt mig och tänkte börja höra med lite olika byråer hur pass realistiskt det är att få genomfört och till vilket pris. Vilka byråer lämpar sig för ett sådant typ av jobb?

Iaf. du representerar en byrå får du givetvis slänga in en presentation här.

Lade inte tråden i förmedling av jobb/tjänster forumet då jag helst ville undvika frilansare etc och istället använda mig av något etablerat.
SuperiaClothing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 19:39 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Första frågan är: Har du en miljon eller mer? Det är troligen där nånstans priserna börjar om du skall låta en "byrå" bygga en komplett community.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 21:50 #3
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

SuperiaClothing,
det är inte du som har skickat mail via kontaktformuläret på vår sajt och frågat om vi kan ge er ett pris mellan tummen och pekfingret på en community som ska vara som Lunarstorm?

Vi svarade inte ens på förfrågan då vi inte tycker man skickar en sådan stor förfrågan via ett kontaktformulär på en sida, frågar om priset mellan tummen och pekfingret för vad Lunarstorm skulle kosta att bygga igen (vi vet ju inte ens all funktionalitet där innanför, då måste man ju logga in och prova allt). Vad vill ni att vi ska svara? "Ja du, det skulle kosta allt mellan 2 miljoner och 5 miljoner"???

Kanske inte var du som frågade detta, men frågan är rätt lustig anser jag.
Dessutom hade vi varken haft tid eller eventuell lust att bygga ett Lunarstorm 2.

Vad tror ni andra att ett Lunarstorm hade kostat att bygga upp från scratch? Någon med inblick i det hela.
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 22:09 #4
Nykomling

Nykomling

Absolut inte. Har i dagsläget inte skickat ut en enda förfrågan.

Har ingen aning om vad man ska behöva betala. Communities verkar vara ganska vanliga sidor i mina ögon och det verkar finnas en hel del färdiga script etc att tillgå, vill mest komma i kontakt med en seriös byrå så man kan börja skapa sig en uppfattning vad man kan få för vilka pengar.

Någon miljon hade jag inte planerat att lägga, är det summorna som gäller, uteslutande? Vill åtminstonde ha att göra med ett etablerat företag där man kan känna sig hyffsat säker i ett avtal och veta att jobbet blir av någorlunda utefter vad man kommit överens om. (Har haft strul med att anlita frilansare tidigare).
SuperiaClothing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 22:14 #5
Seattlegrunges avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Ok, jag misstänkte att det inte var du, det är en rätt ovanlig förfrågan att få "Vi ska bygga Lunarstorm igen, vad kostar det?" via ett webbformulär och känns därför som att personen ifråga inte är medveten om omfattningen
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 08:18 #6
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
SuperiaClothing. Det finns ju många frilansare som har lång erfarenhet och många tidigare referenser. När det gäller frilansare är det nog mest referenserna/rekommendationer och hur lång tid de har varit aktiva, du får gå på helt enkelt.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 08:34 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Det hela beror ju på i vilken omfattning du tänkt dig saker och ting. I bästa fall får du nog till ett mycket enkelt community på en dryg månad om man är MYCKET optimistisk.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 09:42 #8
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Det bästa är kanske att du börja med att få ner alla önskemål på pränt i en funktions spec. Stycka upp funktionaliteten i mindre delar, skapa så många vyer och sidor i ex. power point som du kan så det går att skapa sig en bra bild över vad du vill ha. Skriv ner alla krav och önskemål du vill ha med. Om du gör ett bra jobb här kommer du också att kunna få en bättre prisindikation. Kommer du till en byrå och säger jag vill ha en community kommer de flesta förmodligen att ange ett ganska brett span, eftersom det inte finns någon standard för vad ett community är. Du kan få en community för allt mellan 100 och flera 1000 timmar, beroende på vad du vill ha. Om du däremot kommer med en detaljerad funktions spec. har de lättare att räkna på antalet timmar och ge dig en offert. Ska du jämföra flera byråer är det nästan att krav att du har en funktions spec. för att kunna göra en jämförelse. Att ta fram en funktions spec. kommer också att kräva att du tänker efter ordentligt innan vilken funk. du egentligen vill ha och det är inte fel

Skulle inte tro att någon av de större byråerna scriptar ihop något av färdiga små php script
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 11:55 #9
Henrikd Henrikd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Henrikd Henrikd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Jag fick mail från en Mats igår som undrade hur mycket en community skulle kosta.
Henrikd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 11:57 #10

Jag vill ha en ny apberget, helst med kontraktet på att den skall säljas direkt. En mille in, sju ut. Lätta pengar ju. Vad jag inte förstår är varför inte alla bygger communities.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017