FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har för första gången köpt S-ATA diskar till min hemmdator.
Beställde med en kompis. Så han formaterade om en hemma vid sig till NTFS så han kunde fylla på lite saker som ja skulle ha. När ja sätter i den i min dator och startar upp så går datorn tungt men windows startas iaf, när ja är där så börjar ja flytta över en 700 meg stor fil till den. det går långsamt som bara den, extreemt i ca 30 sekunder händer nästan inget på progress baren, sen äre stopp, windows gör nå error meddelande som säger att hårddisken inte är ansluten sen försvinner hårddisken helt från Den Här Datorn och diskhanteringen. När man startar om så är det likadant, sen efter det så vill datorn inte ens starta med disken i, ja tänker är det nå fel på disken ? Så vi stoppar i en av min kompis diskar som han hadde med sig som det oxå ligger saker på, exakt samma problem Och vi märkte att det även "klickade" från båda diskarna när den läste. Jag har även provat med att bara ha c disken och denna S-ATA (Kopplade bort dom 2 andra ja har temporärt, så strömmen kan uteslutas att det inte är tillräckligt mkt) Hursomhellst när han kommer hem till sig å sätter in sin disk som betedde sig likadant här. Så är den knäpptyst och går perfekt som den ska, så vad kan felet i min dator vara ? Bios är även nollställt, provade göra det oxå så... Finns även en jumpersättning man kan göra enligt bilden på disken som gör att den går saktare, provade även det med samma dåliga resultat.. Har även provat i olika S-ATA kontakter.. |
|||
![]() |
![]() |
|
|