Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Paypal reversal - pengar tillbakadragna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-09, 16:08 #1
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Reg.datum: Nov 2003
Har inte använt Paypal tidigare men hjälpte en kompis att implementera det på sin sajt och det verkar fungera fint!

En försäljning har ägt rum på sajten i fråga för cirkus 4 veckor sedan, pengarna kom in på min kompis Paypal-konto och varan skickades iväg som rekommenderat paket.

Allt frid och fröjd.

Min kompis har inte plockat ut summan från sitt Paypal-konto eftersom summan är så pass liten, drygt 500 kronor.

Så igår fick min kompis ett mail från Paypal där följande står att läsa:
Citat:
We have conducted a review of a payment that you received. In this case, returning the funds to the sender was determined to be the appropriate action, and we have completed a reversal of the payment. Good selling practices, like trackable shipping, prompt shipment, and communication between buyer and seller help prevent disputes.
Vad pratar de om? Hur kan pengarna ha återgått till köparen? Köparen som också bör ha fått varan iom att denne inte hört av sig till min kompis.

Vad är det frågan om? Jag har inte testat Paypal tidigare, så jag vet tyvärr inte mer om detta och hittar inte något direkt om detta på Paypals sajt.

Exakta datum:
19 december 06: Beställning på sajten, köparens pengar (585 SEK) hamnade på min kompis Paypal-konto.
21 december 06: Min kompis skickade iväg varan som rekommenderat paket med Posten.
08 januari 07: Pengarna (585 SEK minus paypalavgift på 23 SEK) är "tillbakadragna" från kompisens Paypalkonto och kontot är nu nere på 0 SEK igen.

För cirka 2 månader sedan så testade min kompis att hanlda från sin egen sajt med sitt eget VISA-kort och dessa pengar finns fortfarande kvar på kompisens Paypal-konto.
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017