FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag driver www.vackrast.se och vi ligger idag på ett webhotell som gör att sidan går mycket segt. Så vad jag söker är ett webhotell som skulle kunna vara intresserade av att hosta våran sida mot att dom får bra reklam på våran sida. sidan har ca 2000 unika besökare om dagen och har 43 tusen medlemmar och de görs ca 40 tusen röster per dag. PM vid intresse |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Borde inte en egen server vara bättre??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo självklart vorre en egen server bättre men de behövs pengar för att få en bättre server först måste man invenstera i en server sen måste man hitta ett ställe att ha servern på så de rinner allt iväg med pengarna som inte finns.
därför jag tänkte om nån ville bytta reklam mot hosting. 2000 unika är de nu när sidan är seg men skulle man hosta den med lite bättre fart i grejerna så skulle man kunna satsa på design igen men som de ser ut nu så måste designen vara så här simpel för att slippa att de ska ta 15 sec varje gång man ska rösta på en bild. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Mycket beror ju också på hur man designar sin databas och hur många onödiga databasanrop man har.
Men iaf, du har PM. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo de är sant.
Letar fortarande efter host. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sidan är i ASP, annars hade jag ställt upp mot lite reklam.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jappz de glömde jag skriva kan tillägga:
Sidan kräver följande: ASP MYSQL och behöver iallafall runt 80-100gb trafik per månad till att börja med men helst lite till så de finns lite att ta av om de behövs idags läget används ca 70gb i månaden |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan rekommendera dreamhost.com.
Bra, billigt, och sjukt mycket uttrymme. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Oki stödjer dom asp och är de bra fart på sidan om man ligger där o har den trafiken jag har. allt jag vill är att sidan ska vara snabb o att de ska stödja asp
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Dina 2000 besökare om dagen är nog svårt för ett webbhotell att räkna hem några reklamintäkter på.
Mitt råd är att gå med i ex. Affiliator elle Double och visa reklam vars målgrupp mer passar på dina besökare och använd pengarna till att teckna annat webbhotell ev. ett serveravtal. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|