FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är ny på forumet så jag hoppas att jag postar i rätt grupp.
Jag är i full fart med att starta mitt eget forum och det är dags för mig att välja webbhotell. Då det är mitt första forum vet jag mycket lite om hur stort behovet av utrymme kommer att vara och hur mycket trafik det kommer bli. Några idéer? Självklart vet jag inte alls hur många medlemmar kommer att få, men jag är optimistisk och tror på en hög tillväxt. De flesta webbhotell tillåter väl uppgradering till ett bättre paket? Någon med forum som skulle kunna dela med sig av lite uppgifter. Antal registrerade användare, antal inlägg, trafik i månaden, diskutrymme vore intressant. /Oscar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
big-boards.com - här kan du i alla fall se vilken lösning några stora forum bygger på...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
börja med minst 5gb överföring och minst 400mb utrymme. Det klarar du dig ett tag på, få tag på en snabb databas också. Nej, inte one.com till detta, de går mindre bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ajdå, jag har One.com och ett hederligt gammalt phpbb-forum. Har funkat bra för mig "so far" iaf. Vad är problemet med one.com och vad finns det för prisvärda alternativ? Ursäkta om jag stjäl utrymme i tråden nu :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vet inte var gränsen går för när det börjar bli stort, men det kan väl knappast räknas som det än. Ev. får man väl uppgradera till annat hotell då. Några tips? Målet är ju att bli det största "seriösa" hårdrocksforumet så fungerar det inte får man ju byta antar jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi hade 800MB utrymme och 15GB trafik per månad. Dåvarande hotellet gick med på att dubbla trafiken mot dubbla månadsavgiften (vi hade deras största paket, det var några år sedan och paketen ser annorlunda ut nu) när det behövdes efter något år.
Numera kör vi colocation. Eftersom medlemmarna tillåts bifoga bilder till sina inlägg nu (det fick de inte när vi låg på hotell) så används ca 20GB för websiten och det är en bit över 200GB / månad i trafik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla svar! Nu har jag fått lite bättre uppfattning om vad som behövs.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|