FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tjena, om man inte haft någon inkomst över ~16.800 kr under -06 får man då ingen inkomstdeklaration hemskickad? Eller ska man få en ändå?
MVH Rickard |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har du inte tjänat över 16.800 kr har du inte heller betalat någon skatt och ska då inte heller deklarera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och visst har jag deklarerat. De har dock skrivit att jag ska få tillbaka hela skatten (förtryckta belopp). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Detta för att varje enskild arbetsgivare inte kan ha koll på om du tjänar något vid sidan om |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Glöm det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Man kan göra affärer som man redovisar i efterskott. Det är bl.a. det som deklarationen är till för..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Skumt har iaf inte fått min än...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tänkte ju helt galet. Om man tjänar mindre än 16.800 kr så kan man ju göra en s.k. jämkning vilket innebär att man inte behöver deklarera.... eller tänker jag galet nu också?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Om man har en komplicerad deklaraton så kan jag iaf rekommendera SPCS Skatt, grymt bra program! Klarade att fixa min lunta med INK1, K1, K2, K4, K6, K10, N1 och N6 skatteeffektivt på ett par timmar :-). Vill inte tänka på hur många timmar det hade tagit att göra det manuellt...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|