FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon som har någon statistik över hur många som har bytt till IE7?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För min del är det en fjärdedel av IE-användarna, en femtedel totalt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Windows update uppdaterar väl nästan automatiskt till ie7 så det lär ju gå undan.
|
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
15 % ligger vi på för tillfället. Låter lite, men det lär öka de kommande månaderna, vi har inte jättemycket trafik just nu så...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tobab inte helt sant. Man kan välja att skippa den uppdateringen, men Update kommer vilja ladda ner/installera uppdateringen dock om man inte pillar i registret.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
och gemene man lär ju inte pilla i registret....
|
||
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
du kan ju själv välja om den skall installeras eller ej. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Verkar bero en hel del på vilken typ av sajt det är. Mer it/teknik-relaterad = högre procent IE7 användare.
![]() Tittar jag på en av våra rese/turistsajter så har de senaste sju dagarna 19% av besökarna använt IE7. Jämför med 9% Firefox användare.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Klart, nu pushar man ju ut Vista också, som om ett år eller två lär vi väl vara tillbaka på ruta ett. IE7 har 2 år på nacken och medan Opera alternativt Firefox just släppt ny version. Igen. Vi lär väl vara uppe i Opera 12 eller Firefox 4, lite drygt, när IE7 slutligen nått ut till merparten av alla hemanvändare. Och medan IE7 blir känt som den gamla Ericssonen bland webbläsarna (den kan ringa också) så har Opera redan implementerat tankestyrning (mindre överdrift, men ändå).
Jag siar om ett skräckscenario här, givetvis, för jag hoppas innerligt att IE7 får lite snabbare spridning än så. Säg vad man vill, men varje större uppgradering av IE är en bedrift och (förhoppningsvis) ett steg i rätt riktning. Lyckas de även pumpa ut ett IE 7.x inom loppet av sex år får väl det ses som en ännu större bedrift. För (d)en sida som jag driver så ligger statistiken på 49.95% för IE6 och 18.24% för IE7 för Februari än så länge. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|