FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
New York Times publicerar idag (igår?) en intressant artikel om Google:s "nya" kontorskomplex . Det är inte någon nyhet för de insatta (kontoret öppnades 2 oktober 2006) men ger en annorlunda bild av hur livet som Googler kan te sig.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Dom har rätt trevliga arbetsplatser och jag skulle kalla det ren lyx. Grabbarna är smarta dom får ju personalen att stanna "dygnet runt" och arbeta (leka).
På youtube finns små trevliga videos där man får se hur dom har det. //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Gratis mat är finemang...om man slipper förmånsskatt.
"...espresso stations. There are private phone booths for personal calls and showers and lockers" Omklädning, duschar, espresso har väl vilken arbetsplats helst i Sverige? Och här slipper man gå till en speciell telefonkiosk för att ringa privata samtal...man ringer från sin vanliga telefon. (Utom vid löpande bandet på Volvo.) Men det verkar onekligen vara en rolig arbetsplats på Google, som här under den galna IT-boomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"Golden handcuffs" brukar tydligen många Google-anställda kalla det. Vissserligen inte ett fenomen som finns bara hos Google.
Förmåner som försöker hålla en kvar. Å andra sidan är deras lön tydligen rätt medelmåttlig. Fast jag skulle inte ha något emot det. Uppmuntrar ju till ett betydligt lyckligare liv med en sådan miljö. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Guest
|
Här är en video ifrån google: http://www.youtube.com/watch?v=jbf6T0uIk2A
|
||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker de är svin allihopa. Med råge.
USCH. Men vem har sagt att livet ska vara rättvist .. ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Trevligt.
Var hos Microsoft i Sverige och de hade inte minst sagt en trevlig arbetsplats. Förutom alla xbox 360 och plasma TV apparater så var det väldigt fräsch och bredvid deras öppna resturang fanns läsk och kaffeautomater där det var gratis. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|