FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skickade in en ansökan igår till crystone att vi vill få ett av våra ip-adresser pekade, fick detta tillsvars.
Hej! Vi har börjat ta betalt för ändring av reverse. Ändringarna kostar 245kr per tillfälle. Ber du om att få flera pekare ändrade samtidigt så utgår ändå bara 245kr för alla ändringar. Vill du fortfarande ha denna ändring gjord? /B Är det bara jag som tycker 245kr per tillfälle är aningen extremt för ett jobb på max 1 minut? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bahnhof tar 1150 + moms för att trycka på resetknappen på en server
![]() EDIT (Första fakturan var på 5000 kr eftersom Bahnohof tyckte att vi saknade serviceavtal, detta prutades sedan ner till 1150).EDIT EDIT2 (Omstarten var efter att datorn överhettats p.g.a. värmeproblem i bahnhofs server) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Japp Crystone har börjat mjölka alla på extremt mycket pengar för precis alla småsaker som går. Om du läser på deras sida så tar dom 245:- exkl för "5 minuters jobb". Det betyder att har du lite otur så kan det ha kostat dig 1 års colocation på några timmar i andra kostnader. Citat:
Men alla vettiga servrar har normalt IPMI/BMC eller någon annan form av remote utrusstning för starta om den. Så normalt sparar man in pengar på att köpa vettig hårdvara direkt som inte hänger sig eller själv köpa in någon PDU. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, man har ju hört den senaste tiden att crystone både blivit något dyrare + som Patrik säger att dem "mjölkar" kunderna på allt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Med tanke på att grundpriset för co-location hos Crystone är löjligt lågt, så tycker jag att det är fullt rimligt att de tar ut avgifter för extrasaker, nånstans lär de ju tjäna lite pengar också, eller hur?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lars.
Håller med dig till en viss del i det du säger. Dock att ta 245:- för en reverse är ju inte lämpligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förvånas åter igen över alla hör som inte tror att man har kostnader när man driver hosting. Att hålla en hög service med hög tillgänglighet kostar pengar. Mycket pengar.
Att man kan ha åsikter om nivån på en avgift är ju givet, men ärligt, hur ofta behöver du ändra en uppgift som i detta fall? Det tar visserligen dem bara någon minut, men det är ju inte så att det sitter folk och gör detta från morgon till kväll, det hände kanske en gång om dagen hos dem... Men du förväntar dig att någon skall ta emot din begäran direkt? Antingen väljer man ett lite dyrare hotell och då ingår sådana här saker nästan alltid, inklusive omstarter, eller så väljer man riktigt snikig månadsavift och då får man ta sådana här kostnader. 245 kronor är väl inte mycket att gnälla över?
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
När det gäller Crystone tycker jag inte det är rimligt, baserat på vad jag har hört av folk som stått där vill säga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vi strävar ständigt efter att försöka hålla låga priser på våra grundpaket för Colocation. Om grundpriset skall vara lågt så måste vissa servicetjänster skalas bort och vi måste då ta betalt för dem då kunden begär att de skall utföras. Detta ger dock kunden möjlighet att inte behöva betala för tjänster som kunden i slutändan kanske inte behöver. Istället så ges möjlighet för kunden att själv utforma ett serviceavtal som baseras på kundens egna erfarenheter runt sin tjänst. På så sätt så sätt så kan den fasta avgiften för tjänsten påverkas kraftigt av kunden. Möjlighet finns naturligtvis att lägga på extra serviceavtal på sin tjänst. Upptäcker man som kund att man passerar brytpunkten då engångsavgifterna för extratjänsterna överstiger ett tillägg i grundavtalet så är det bara att höra av sig till oss på Crystone så fixar vi det. Målet med denna modell är att kunden inte skall behöva betala för mer än vad kunden utnyttjar. Du är välkommen att kontakta mig direkt för diskussion rörande din tjänst hos oss. Dina synpunkter är viktiga då det hjälper oss i vårt ständiga arbete med att förbättra våra tjänster. Mvh Mats Simonsson [email protected] Crystone AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/empty |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|