FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har råkat ut för en del bedrägeriförsök senaste tiden , skrev en ner profile på beteende. Även om din butik tar betalt med kreditkort, så kan du återbetalningskyldig. Då kan de bra och ha "riskprofile" i huvudet på personer, som vill handlar. Man bruka säga om annonser på blocket, är priset är för bra, så är det inte sant. Samma sak gäller nog för oss E handlare, är orden för bra, så är den inte sann.
Jag bruka resonera så här, seriösa kunder gör rätt för sej. Dom privatpersoner som vill handla emot faktura, har inte rent miljö i påsen. Säg att du säljer en mobiltelefon, du tjäna 100 till 200 kr på den. Hur lång tid tar att jobba in en sådan blåsning? Här är min riskprofile -Köper kaptialvaror för mycket pengar. Mobiltelefoner ,dator och annat. -Har ofta betalninganmärkningar -Inte sällan kommer bestälningar från högrisk områden exempelvis Rosengården i Malmö. -Uppger en Hotmail adress eller annan "engång" adress. -Uppger ett mobilnummer .Kontantkort? Motåtgärder - Kreditkolla , personer. Är han verkligen skriven på den där adressen, har han betalningsanmärkningar? - Tro inte det är så vanligt, men om en privatperson uppger en box adress, så kan man alltid kolla på http://kriminalvarden.se/, om det tillhör någon fästning. - Kolla på hitta.se - Är han reggad på telefonnummret? - Kreditkolla styrelsen på nystartade ABn. Skaffa ett kreditupplysningverktyg, kostar ca 4000:- om året. Fylla gärna på med åsikter. Rubriken fuckade ur, då min tgb ibland får för sej att skriva vvvvv okontollerat.. ( Tgb är kopplad till KVM en switch med PS/2 och sedan en adapter till USB från PS/2 , det där fungera inte till 100% alla ggr. ) |
||
![]() |
![]() |
|
|