Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kontrollerar Blocket sina annonser?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-02, 06:51 #1
El bueno El bueno är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Medlem

Hur kontrollerar Blocket.se att sina annonser bli betalda med rätt pris? När man lägger in en annons på Blocket har de ju olika priser beroende för vilken vara eller tjänst man säljer. Det kostar t.ex. 90 kr att sälja en bil, med för en Nintendo kostar det 20 kr. Frågan är alltså, hur kollas detta? Går det att fixa automatiskt eller måste varje annons kontrolleras manuellt?
El bueno är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 07:45 #2
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Olika nummer att ringa beroende på pris.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 07:56 #3
mrzalt mrzalt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
mrzalt mrzalt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
Dom kollar alla annonser manuellt.
mrzalt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 12:16 #4
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by El bueno@Jan 2 2007, 06:51
Hur kontrollerar Blocket.se att sina annonser bli betalda med rätt pris? När man lägger in en annons på Blocket har de ju olika priser beroende för vilken vara eller tjänst man säljer. Det kostar t.ex. 90 kr att sälja en bil, med för en Nintendo kostar det 20 kr. Frågan är alltså, hur kollas detta? Går det att fixa automatiskt eller måste varje annons kontrolleras manuellt?
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Dom tar inte betalt för innehåll utan för kategori, olika kategorier kostar olika mycket och har olika betalnummer. Sedan kollas alla annonserna, men visst har du tur kan du välja "leksaker" som kategori och lägga in en bilannons, betala 20kr och om du har tur går den genom kontrollen. Men då är det många som söker i kategorin bilar som inte kommer hitta din bil.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 15:32 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Dom tar inte betalt för innehåll utan för kategori, olika kategorier kostar olika mycket och har olika betalnummer. Sedan kollas alla annonserna, men visst har du tur kan du välja "leksaker" som kategori och lägga in en bilannons, betala 20kr och om du har tur går den genom kontrollen. Men då är det många som söker i kategorin bilar som inte kommer hitta din bil.
Mitt syfte med frågan var att ta reda på hur Blocket undgår bedrägerier med folk som kryssar i "fel" kategori medvetet för att slippa betala hela priset.
Oläst 2007-01-02, 15:38 #6
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by El bueno@Jan 2 2007, 16:32
Mitt syfte med frågan var att ta reda på hur Blocket undgår bedrägerier med folk som kryssar i fel kategori medvetet för att slippa betala hela priset.
Jag tror inte att det finns något direkt bedrägeri att tala om.

Om man går in på blocket för att t.ex. söka efter en bostad i sthlm så väljer man ju sthlm och kategorin bostäder, troligtvis klickar man även i "Uthyres" så att man inte får fram alla som vill sälja bostäder eftersom detta inte är relevant.

Om någon då registrerat sin bostad under Cyklar bortskänkes så kommer jag ju inte att hitta den, och den som annonserar kanske måste förnya sin annons hundra gånger innan någon som är intresserad av både lägenheter och cyklar råkar hitta den.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 19:43 #7
Medlem

Medlem

Citat:
Jag tror inte att det finns något direkt bedrägeri att tala om.

Om man går in på blocket för att t.ex. söka efter en bostad i sthlm så väljer man ju sthlm och kategorin bostäder, troligtvis klickar man även i "Uthyres" så att man inte får fram alla som vill sälja bostäder eftersom detta inte är relevant.

Om någon då registrerat sin bostad under Cyklar bortskänkes så kommer jag ju inte att hitta den, och den som annonserar kanske måste förnya sin annons hundra gånger innan någon som är intresserad av både lägenheter och cyklar råkar hitta den.
Sant, tänkte inte i de banorna
Oläst 2007-01-02, 22:23 #8
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Om det nu är en idiot som vill spara lite pengar och medvetet vill lägga det under helt fel kategori så får väl den göra det.

Tror nog blocket skiter i det, om personen inte vill få sålt sin produkt smidigt så är det inte deras problem.

Snålhet straffar sig själv normalt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017