FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Snart är det nyårsafton och jag har (o)turen att fylla år på just denna dag så det blir en lagom stor fest med runt 15-20 deltagare hemma hos oss. Nu tänkte jag för ovanlighetens skull styra upp denna fest lite med lite roliga aktiviteter utöver själva skålandet.
![]() Tips mottages varmt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Charader
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ryska posten
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hehe, ryska posten var längesen man körde... sådär en 20 år sen, men det är en klassiker helt klart
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Om du hinner kan du köpa spelet Together (299:- @ Wettergrens) så anser jag att du bör göra det. Ett sällskapsspel som är väldigt trevligt, mycket idéer kan man få från spelkorten om man inte föredrar att spela spelet.
Man delar in sig i lag och alla i laget skall klara uppgiften som står på kortet. Ett exempel är att man skall trycka fast en boll (som man får med) under hakan och sedan langa över den till nästa lagkamrat. Tappar man får man börja om osv. Med en hygglig mängd alkohol i kroppen blir nog leken ännu roligare. Lycka till.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Rysk roulette är alltid spännande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kapsa!
- en klassisk studentlek ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
musikfrågesport, skapa någon form av digitalt blandband med diverse musik som deltagarna är mer eller mindre bekanta med, sedan spela upp 5-10 sekunder per låt och deltagarna skriver ner vad det är för artist och låt, efter detta så är det typ 1p per rätt, roligare att vara i lag om 2-3 personer, och har man rätt deltagare så är leken väldigt rolig.
En annan roolig sak är googling, om de tekniska hjälpmedlen finns tillgängliga, dela upp er på några lag sedan så ställer du frågor, så ska de tävlande googla efter svaret, och den som hittar rätt först får poäng, leken är nästan änu roligare när folk har druckit en del och det ska börja stavas fel. Använd gärna långa ord i frågeställningarna som de måste använda för att finna rätt svar. Var med på en sådan lek på en sommarfest, uppskattat av alla som arbetade med dator i alla fall ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lekar där man blir uppmanad att dricka ifall man får rätt/fel vinner/förlorar är väldigt bra...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Singstar är juh annars ibland ganska givet - kanske lite för mycket folk på just din fest för det påhittet iofs... Men att smälla upp en stor LCD och singstar i ena hörnan är alltid uppskattat av nån...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|