FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Jag håller på med en funktion som omvandlar en rss-feed till vanlig html som publiceras på en sajt. Dock har jag sprungit på patrull när jag ska skriva ut svenskt datum. RSSPubDate = Left(child.text,16) ..... ...... ItemContent = Replace(ItemContent,"{DATE}",RSSPubDate) Detta ger: Wed, 03 Jan 2007 Någon som vet hur jag får ut: 3 januari |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
asså va?
... :huh: jag tror nog du får förklara lite mer ![]() ![]() Själv kan jag ju läsa mig till att datumet kommer från Kod:
Left(child.text,16) Men vad det innebär vet jag inte eftersom det inte finns info om vad child.text är eller innehåller. Hoppas någon annan kan hjälpa dig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser ut som asp och då kan du använda
Kod:
Session.LCID = 1053 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Här kommer koden. Någon som vet hur jag ska skriva för att få ut tex: 8 januari - 7.45
<% 'Ändra följande länk nedanför för att bestämma RSS feed URLToRSS = "http://rss-feed.xml" MaxNumberOfItems = 10 MainTemplateHeader = "<table>" MainTemplateFooter = "</table>" ItemTemplate = "<tr><td>{DATE} {TITLE} {DESCRIPTION}</td></tr>" ErrorMessage = "Det finns inga nyheter för tillfället." Set xmlHttp = Server.CreateObject("MSXML2.XMLHTTP.3.0") xmlHttp.Open "Get", URLToRSS, false xmlHttp.Send RSSXML = xmlHttp.ResponseText Set xmlDOM = Server.CreateObject("MSXML2.DomDocument.3.0") xmlDOM.async = false xmlDOM.LoadXml(RSSXML) Set xmlHttp = Nothing ' clear HTTP object Set RSSItems = xmlDOM.getElementsByTagName("item") ' Hanterar alla nerladdade "items" från RSS Set xmlDOM = Nothing ' rensa XML RSSItemsCount = RSSItems.Length-1 ' writing Header if RSSItemsCount >= 0 then Response.Write MainTemplateHeader End If j = -1 For i = 0 To RSSItemsCount Set RSSItem = RSSItems.Item(i) for each child in RSSItem.childNodes Select case lcase(child.nodeName) case "title" RSStitle = child.text case "link" RSSlink = child.text case "description" RSSdescription = child.text case "pubdate" RSSPubDate = Left(child.text,16) 'Datum och tid, visar enbart tid End Select next j = J+1 if J<MaxNumberOfItems then ItemContent = Replace(ItemTemplate,"{LINK}",RSSlink) ItemContent = Replace(ItemContent,"{TITLE}",RSSTitle) ItemContent = Replace(ItemContent,"{DATE}",RSSPubDate) Response.Write Replace(ItemContent,"{DESCRIPTION}",RSSDescription ) ItemContent = "" End if Next ' Footer if RSSItemsCount >= 0 then Response.Write MainTemplateFooter else Response.Write ErrorMessage End If %> |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|