FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tänkte skaffa mig en dedikerad server. Min vps hos FSdata har haft mycket downtime och känns ibland väldigt seg.
Det här är vad jag behöver (tror jag): CPU: Det mesta går bra förutom Celeron Minne: 512 mb Bandbredd: 50 Gb/mån Hårddisk: 80 Gb (möjligen Raid 1 för bättre driftsäkerhet) Operativsystem: Linux Databas: Mysql Idag har jag 5 webbsidor med totalt ca 2000 besökare. Det är en webbutik som idag står för majoriteten av besökarna. Inom något år så kommer det med största sannolikhet att vara ca 4000. Mer än så kommer det förmodligen aldrig att bli på överskådlig tid. Mina krav är med andra ord inte så höga. Framförallt så behöver jag inte så vansinnigt mycket bandbredd som de flesta leverantörerna erbjuder. Det jag däremot anser vara viktigt är att leverantören byter ut hårdvara som går sönder inom 24 timmar. Och då utan att jag behöver teckna något extra serviceavtal för det. Jag kan däremot tänka mig att betala konsultarvode när det väl händer. Jag har sökt på Google men hittar inget som verkar passa mig. Framför allt så tar det tid för leverantörerna att byta ut trasig hårdvara (borde inte det vara en självklarhet att det jag hyr och betalar för fungerar?). Det andra är att jag inte behöver så mycket bandbredd som alla erbjuder (även i sina små billiga paket). Edit: Fick precis veta att det var Raid 1 som var för bättre säkerhet och inte 0 som jag skrev först ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|
|